Forum > Demolåtar

Dividend - Der Dämon tanzt(ein Teufelskreis Tanz) (Pianokvartett 1)

<< < (6/25) > >>

Marruschkka:
Ja, den känns full-i-fan den här :D

Nämen, du har nu gjort det mer nyanserat, ett tag var det för mycket pukor och bom bom.

Helt underbar denna, som det låter nu, där satt den ju :P

/Marre

1up:
Upplevelsen av stycket varierar från lugna toner som håller sig lite på avstånd i all sitt lugn, till mer spöklik bakgrundsmusik framåt 200 och tills slutet. Kan göra sig bäst i mörker denna. :)

Dividend:

--- Citat från: 1up skrivet 15.04.2011, 20:02:15 ---Upplevelsen av stycket varierar från lugna toner som håller sig lite på avstånd i all sitt lugn, till mer spöklik bakgrundsmusik framåt 200 och tills slutet. Kan göra sig bäst i mörker denna. :)

--- Slut citat ---

Kanske :) Ska göra en v3 av denna som slår v2 med hästlängder! ;) Samlar på mig idéer och inspiration. :)

--- Citat från: Marruschkka skrivet 06.04.2011, 18:39:35 ---Ja, den känns full-i-fan den här :D

Nämen, du har nu gjort det mer nyanserat, ett tag var det för mycket pukor och bom bom.

Helt underbar denna, som det låter nu, där satt den ju :P

--- Slut citat ---

Nej, den satt inte alls ;) Tycker det finns en del saker att förbättra. 1-2 partier hatar jag! Men TACK!

--- Citat från: Eddi skrivet 06.04.2011, 01:11:16 ---Mycket bättre balans i den här nu utan att bli enformig det minsta, pianobasen är ett bra återkommande tema som ger tyngd till det hela.  Till och med det disharmoniska vid 187 ligger heeeelt rätt. Saknar egentligen bara två pianogrundtoner på slutet dunk-dunk om det nu blir ännu en version, om inter så överlever jag ändå men det blir svårt  :D

--- Slut citat ---

Kommer en ny, Eddi! :)

--- Citat från: hogge skrivet 06.04.2011, 00:16:23 ---Även jag, som sällan kommenterar Dina alster, får nog tillstå att detta var riktigt gemytligt.. Bland det bästa jag hört från Dig faktiskt...
Jag skulle gärna se att Du kunde hjälpa mig med stråkar.. Det vore fantastiskt...

--- Slut citat ---

Alltid kul att du dyker upp i mina trådar hogge! Har rätt mycket att göra men skickar du midi på stråknoterna (du har väl nåt synthinstrument el dyl som liknar "stråk"? typ pads o dyl?) så kan jag hjälpa dig med det och artikulera noterna! :)

MaxB:
69 Nu är det inte så kraftiga toner här längre bra som det är nu.

117 Här tänker jag mig långa stråktoner som skapar en mycket lugn melodi men din nuvarande är inte där jag har mina tankar riktigt.

195 - 202 - 219 Här tänker jag större sustain och kanske fler komptoner på pianot. Så där som det kan låta om lunchpianisten som spelade på Baldakinen-restaurangen i det relativt nyöppnade och då fräscha affärscentrumet Punkt, i Västerås centrum i början av 70-talet

Genomgående ett bra och intressant stycke!

Dividend:
Den här hette tidigare The gay deamons polska dance, men det är inte polska. jag lekar bara lite med det faktum att 3*4 =12. så man kan "leka" 3/4 inuti ett stycke som egentligen går i 4/4 :)

Version 2 av den här gjorde jag i mars förra året. Därför är detta stycke nr 1.

I min svit av pianostycken är det nu över 10 st. När alla är färdiga och efter mastring, ger jag ut min första skiva :)

Det är fortfarande ett utkast.
SÅGA PÅ! :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion