Forum > Demolåtar
Dividend - Der Dämon tanzt(ein Teufelskreis Tanz) (Pianokvartett 1)
bjurte:
He-he 'BögDemonens polska' :lol:
Skitbra ljudmässigt och jag gillar uttrycket,mycket känslofullt.
Jay Thomas:
Kalajs! Dynamiskt och vårligt. :) Kul att du använder det låga pianoregistret. :) Brukar själv hålla till högre upp... ;)
Dividend:
--- Citat från: uriah skrivet 04.04.2011, 12:25:58 ---He-he 'BögDemonens polska' :lol:
Skitbra ljudmässigt och jag gillar uttrycket,mycket känslofullt.
--- Slut citat ---
Gay = happy = glad ursprungligen :) Sen tog homofilerna upp det som "sitt" namn på ungefär samma vis som svarta rappare sjunger om "niggaz". Men det knaske du redan visste, ville bara vara lite underfundig i namnvalet :)
Väldigt kul att du gillar och tycker det känns känslofullt! Det är ju för att väcka känslor hos en själv och andra jag gör musik :)
--- Citat från: Jay Thomas skrivet 04.04.2011, 13:14:22 ---Kalajs! Dynamiskt och vårligt. :) Kul att du använder det låga pianoregistret. :) Brukar själv hålla till högre upp... ;)
--- Slut citat ---
Tycker du det låter vårigt? Tack för det :)Lite för mycket moll i den här polskan för den där sprittande glada känslan? :) Kommer att skriva en vårvisa i år också, tack för påminnelsen! :) Blir ju en om året vanligtvis. Demonen kanske inte är "gay" utan "sad and weary" eller nåt.
Tack till er båda för lyssning! :)
-------------------------
Mer tankar? Ris och ros välkomnas, för det blir en version 3! Till nästa helg eller under nån kväll i veckan. All konstruktiv kritik är välkommen! :)
Per
hogge:
Även jag, som sällan kommenterar Dina alster, får nog tillstå att detta var riktigt gemytligt.. Bland det bästa jag hört från Dig faktiskt...
Jag skulle gärna se att Du kunde hjälpa mig med stråkar.. Det vore fantastiskt...
Eddi:
Mycket bättre balans i den här nu utan att bli enformig det minsta, pianobasen är ett bra återkommande tema som ger tyngd till det hela. Till och med det disharmoniska vid 187 ligger heeeelt rätt. Saknar egentligen bara två pianogrundtoner på slutet dunk-dunk om det nu blir ännu en version, om inter så överlever jag ändå men det blir svårt :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida