Forum > Demolåtar

Utkast till liten vårlåt - Nu en mer akustisk version

<< < (3/5) > >>

Dividend:
Heter det inte "temata". Tycker du överträffat dig själv vad gäller kvalitén och återanvändbarheten hos temata i den här låten :D

Bra melodier, även om du kanske skulle ta delete så det blev lite pauser på pianot istället för att nödvändigt spela när det hade passat med en andhämtning, om du förstår :)
Jag menar på svansen (alltså avslutningen på en vers, refräng, eller 4 takter osv) skulle det passat med nån helnot :D

Låter levande, och mycket sköna vibbar. Variera mer som fransa sa, en utveckling i tidsled och så lite PAUSER. Du MÅSTE inte spela 1/4 noter eller mindre hela tiden med högerhanden :D

Tant Fransa:

--- Citat från: Jay Thomas skrivet 23.03.2011, 16:39:35 ---Tack Fransa! :)
Ska kolla på det för din tanke är inte dum, ska bara ta till mig "teorin" bakom...

Fin associaton, var lite åt samma håll jag tänkte. :)

--- Slut citat ---
Oj, hoppas jag inte lät alltför pretto - det låg ingen utstuderad terminologi eller teori bakom det jag skrev - bara ett försök att förmedla en tanke på mitt eget hemgjorda sätt.
Men visst är det kvartar som du lägger nånstans på mitten och flyttar parallellt?

F.ö. À propos Tjorvens påstådda död: Poängen är att det är vårvinter. Ute är det egentligen fortfarande grått och kallt, och hade det varit oktober hade man känt sig lite nedstämd, men eftersom man vet att det är mars, så har man förväntan inom sig. Och om man är fem år så tar man på sig sina blå gummistövlar och sin gula galonregnjacka och hoppsar genom duggregnet för att leta efter de där första tecknen på att det inte bara är vinter längre, utan att våren kommer.

Jay Thomas:
Tack alla för feedback! :)
Kommer att vara in en annan "ram" ett tag, så musiken får kliva åt sidan. Återkommer senare i vår med denna. Eller en annan...

Kornstad:
Håller med övriga om att det är ett skönt stycke, om vänsterhanden samt även att det inte riktigt ger mig den känslan av vår som du beskriver.   Bitvis gör det det, men jag tror att det är de där stora ljuden i bakgrunden som snarare ger stycket en  lite olycksbådande känsla än känslan av vår.

Kanske byta ut det mot stråk som nämnts, eller något annat ljud. Bara det blir lite med greppbart.

Piddleton:
Fin bit. Bra spelat och en skön, vemodig vårkänsla. Visst gör det ont när knoppar brister och allt det där. :) Jag saknar dock pianots bastoner. Jag antar att de inte kom med när du spelade på ett så litet klaviatur.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion