Forum > Demolåtar
Utkast till liten vårlåt - Nu en mer akustisk version
asti:
Jag får samma känsla som Marre när jag hör det här! (Eller åtminstone en likadan :) )
Stycket förmedlar fin vår-/försommarstämning och har en luftig och klar ljudbild.
Satt och funderade på om en ståbas skulle passa in för att få ännu mer "Saltkråkan"-vibbar,
men det kanske bara stökar till ljudbilden och stör den avkopplande, "mjuka" stämningen.....
Fint arr med piano, flöjt, xylofon och lite försiktiga stråkar.
Jay Thomas:
--- Citat från: asti skrivet 07.04.2011, 20:10:22 ---Jag får samma känsla som Marre när jag hör det här! (Eller åtminstone en likadan :) )
Stycket förmedlar fin vår-/försommarstämning och har en luftig och klar ljudbild.
Satt och funderade på om en ståbas skulle passa in för att få ännu mer "Saltkråkan"-vibbar,
men det kanske bara stökar till ljudbilden och stör den avkopplande, "mjuka" stämningen.....
Fint arr med piano, flöjt, xylofon och lite försiktiga stråkar.
--- Slut citat ---
Tack asti! :)
Jag tror att det blir inte fler instrument än så här! Har annars en förmåga att belamra låtarna med diverse saker men den här gången känns det alldeles lagom med de som är med. :)
Härligt att du också får en vårbild av låten!
djonas:
Snygga melodier, luftig och skön mix.
Jag drömmer mig iväg när jag hör detta...skön njutning. :)
// djonas
Jay Thomas:
--- Citat från: djonas skrivet 08.04.2011, 22:07:19 ---Snygga melodier, luftig och skön mix.
Jag drömmer mig iväg när jag hör detta...skön njutning. :)
// djonas
--- Slut citat ---
Tack djonas! :)
Nu börjar vädret bli vad låten "såg fram emot" dessutom! :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida