Forum > Demolåtar

Utkast till liten vårlåt - Nu en mer akustisk version

<< < (2/5) > >>

Jay Thomas:

--- Citat från: MikaelEdebro skrivet 23.03.2011, 17:01:32 ---Får nästan mer känslan av att Tjorven har gått och dött och att hösten nalkas i horisonten. Missförstå mig inte, väldigt fint stycke, men jag associerar det inte med de känslor som de flesta känner inför en stundande sommar. Känns mer som ett lite melankoliskt och nästan dystert stycke.

Bra pianospel och fin ljudbild!

Jag saknar en mer tydlig melodi. Känns som du flera gånger är inne på något lovande som man väntar ska ta fart, men sen ger du dig in på andra stigar och hittar aldrig den där klockrena melodin.

--- Slut citat ---

Tack Mikael! :)
Där ser man hur olika vägar associationsbanorna kan ta! :) Det är ju ett utkast och jag hoppas kunna lösa tidsbristen på något sätt för att kunna färdigställa låten.

--- Citat från: Wernborg skrivet 23.03.2011, 18:38:14 ---Fin känsla i detta. Önskar mer pianospel i vänsterhanden än bara grundtoner. Lite för "enkelt" i nuvarande form. Om jag fick bestämma skulle jag slopa syntarna och göra kringarret med stråkar istället.

Snyggt.

--- Slut citat ---

Tack Wernborg! :)
Jo, det ska bli lite mer i vänsterhnaden. Som ovan skrivet så ger ett keyboard ,ed 25 tangenter inte särksilt mycket utrymme för alla slags "pianala" inslag... ;)

Stråkar är inte en dum idé. Hör framförallt en cello i bakgrunden och synten kommer jag nog vilja byta ut mot en piccoloflöjt. Tack för tips!

MaxB:

--- Citat från: Jay Thomas skrivet 23.03.2011, 22:31:53 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 23.03.2011, 18:38:14 ---Fin känsla i detta. Önskar mer pianospel i vänsterhanden än bara grundtoner. Lite för "enkelt" i nuvarande form. Om jag fick bestämma skulle jag slopa syntarna och göra kringarret med stråkar istället.

--- Slut citat ---

Tack Wernborg! :)
Jo, det ska bli lite mer i vänsterhnaden. Som ovan skrivet så ger ett keyboard ,ed 25 tangenter inte särksilt mycket utrymme för alla slags "pianala" inslag... ;)

Stråkar är inte en dum idé. Hör framförallt en cello i bakgrunden och synten kommer jag nog vilja byta ut mot en piccoloflöjt. Tack för tips!

--- Slut citat ---

Tyckte det där med vänsterhanden var skoj med tanke på den begränsande klaviaturens 25 tangenter.

Wernborg:
Det var inte neråt i registret jag efterlyste mer utan mer där du redan nu huserar. Du spelar ju nån slags mellanregisterbas med vänsterhanden. Där kan du lika gärna lägga ackord menar jag.

Jay Thomas:

--- Citat från: Wernborg skrivet 23.03.2011, 22:48:10 ---Det var inte neråt i registret jag efterlyste mer utan mer där du redan nu huserar. Du spelar ju nån slags mellanregisterbas med vänsterhanden. Där kan du lika gärna lägga ackord menar jag.

--- Slut citat ---

Jo, jag är med men det blir lite väl trångt på klaviaturen för min smak. Ska sätta mig vid "riktiga" pianot och se vad jag kan åstadkomma. Har lite tankar kring vänsterhanden, får se om jag kan föra över dem till klaviaturen också. ;)

Rattlesnake:
Trevlig vårutflykt med obligatoriskt jämfotahopp i dypölarna - galonisar på!

Vi en första lyssning så fastnar kanske inga melodier men det är ytterst lyssningsbart. Du är säker i spelet, man känner aldrig att du riskerar att snubbla på tonerna, utan det är starkt och säkert och dynamiskt. Om du har "fixat till det" så har du gjort det bra, för det låter levande och riktigt spelat. Tänker på en viss Floyd Cramer på vissa uttryck i spelet.
När pianot får sällskap av lite xylofonartade ljud så tycker jag att de ligger lite lågt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion