Forum > Färdiga produktioner

Asti - Ingen kan veta vad som väntar (slutversion)

<< < (10/18) > >>

asti:

--- Citat från: ArieG skrivet 23.03.2011, 17:16:28 ---Tror du må revurdere ditt altfor beskjedne syn på egen poesi  :)

For en subjektiv nordmann (uten stor innsikt i svenske dialekter) er det dine utmerkede gutturale R'er som i stor grad bringer tankene hen på Afzelius + bra samsvar i pitchen i røsten.

Siden du har en AC15 stående, kan du jo prøve å trylle fram lyd noe à la følgende klipp fra Vox sin nettside:
http://www.voxamps.com/us/support/demos/#AC15custom , gå til AC15 Custom Demos - Normal Channel Classic.
Mener noe med tilsvarende tone ville passet godt inn i din solo / mellomspill  B)

Har faktisk hatt KR alias siden Gränslandets eminente Halden-konsert i fjor sommer, men vært veldig lite aktiv (+ slarvet vekk passord for inlogging)  :(

--- Slut citat ---
Gutturala R är jag uppvuxen med, så det sitter i ryggraden!  :)
Tack för tipset om AC15!
Jaså du var också i Halden? Som bandmedlem? Ja, det var en mycket bra konsert!

asti:

--- Citat från: Tokai skrivet 23.03.2011, 18:47:45 ---Det var väl jag som drog upp det där med asiatiska/mellanöstern instrument. Glöm det, var väl mest ett infall. Men jag tänkte det inte som ett dominerande instrument, mer som en krydda, en liten touch. Men det är väldigt lätt att det blir övertydligt. Tänkte lite som Peter Gabriel Biko - Sydafrika, apartheid... nånstans där.
Efter sista gitarrsolot hade jag gillat att du fortsatt ännu ett tag med kompet och istället sluta med ett enkelt ackord, nu lite abrubt med git.solot
Nylonguran känns lite lite för svag i tonen, eller snarare för vek i attacken, önskar mer... svårt att säga, kanske sorgsen aggresivitet? Tror dock inte på viol, men man vet aldrig.

--- Slut citat ---

Jag tror jag förstår ungefär hur du tänkte! Kanske hade funkat, men jag ger mig inte in på det den här gången.
Slutet tycker jag själv är rätt OK, kanske det ändå blir en förlängning, men håller med om att nylonguran inte är
särskilt lyckad! Får pröva mig fram efter en annan lösning.....
Tack för feedback!
/Asti

robblar:

--- Citat från: asti skrivet 23.03.2011, 19:59:52 ---
--- Citat från: Tokai skrivet 23.03.2011, 18:47:45 ---Det var väl jag som drog upp det där med asiatiska/mellanöstern instrument. Glöm det, var väl mest ett infall. Men jag tänkte det inte som ett dominerande instrument, mer som en krydda, en liten touch. Men det är väldigt lätt att det blir övertydligt. Tänkte lite som Peter Gabriel Biko - Sydafrika, apartheid... nånstans där.
Efter sista gitarrsolot hade jag gillat att du fortsatt ännu ett tag med kompet och istället sluta med ett enkelt ackord, nu lite abrubt med git.solot
Nylonguran känns lite lite för svag i tonen, eller snarare för vek i attacken, önskar mer... svårt att säga, kanske sorgsen aggresivitet? Tror dock inte på viol, men man vet aldrig.

--- Slut citat ---

Jag tror jag förstår ungefär hur du tänkte! Kanske hade funkat, men jag ger mig inte in på det den här gången.
Slutet tycker jag själv är rätt OK, kanske det ändå blir en förlängning, men håller med om att nylonguran inte är
särskilt lyckad! Får pröva mig fram efter en annan lösning.....
Tack för feedback!
/Asti

--- Slut citat ---

Hmmmm.. sorgsen aggressivitet. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å slenge meg på solo-debatten, men det fremstår som nokså klart at du burde teste lapsteelen  ;)

-Robert

asti:
Nu har jag skippat nylonguran och lagt en soloviolin i stället, som mer förstärker stråkharmonierna än spelar någon melodi.
Jag tycker detta smälter bättre ihop med stämningen i låten.... vad tycker ni?

Eddi:
En vacker och finstämd låt - nu ännu vackrare - ja violan gjorde sitt.
78 solar då :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion