Forum > Färdiga produktioner

Asti - Ingen kan veta vad som väntar (slutversion)

<< < (11/18) > >>

Rattlesnake:
Ja, jag har ju inte varit med från början men jag tycker att det här funkar! Gillar framför allt refränghookarna och mellanspelet med stråkarna. Vid första lyssningen tyckte jag att det lät atonalt första gången stråkarna kommer in, men det är bara ovanliga harmonier, och faktiskt väldigt läckert. Fantasifullt.

Litet felspel som stör vid 94 s. Går väl att copy-pasta från nån annan vändning?  ;)

Mixen tycker jag inte riktigt är prefekt ännu. Nivåerna är balanserade men den låter inte riktigt klar i det höga registret. Både gitarren och sången låter lite för processad/skruvad i eq:n. Nån slags vass burkighet.

Dividend:
Låter asti. Gitarr-"ostinatot" (den upprepande frasen) påminner om Johnny Cash' "Ghostriders in the sky"? :unsure: Alltså, jag väntade mig mer åt countryhållet.

Texten verkar genomarbetad och bra som vanligt. På nåt sätt funkar det bättre för mig med sådana här text "utan musik". Alltså, ingen kritik, bara det att det blir lite som den där "Schindler's list", för MIG känns det som att vältra sig i sånt som man liksom bör förnuftsmässigt hantera (om man kan).

Ingen kritik egentligen, det är bara vad jag tycker och vad jag tycker är liksom inte så viktigt. Men jag skriver det ändå för låten går att lyssna på med behållning ändå :)

Du har ju utvecklats mixmässigt enormt (om jag nu inte tar fel på person) sen 2008 :) Låten är kompositionsmässigt helt okej/bra! :) Gillade som sagt arpeggiot i början ;)

asti:

--- Citat från: Eddi skrivet 24.03.2011, 01:01:56 ---En vacker och finstämd låt - nu ännu vackrare - ja violan gjorde sitt.
78 solar då :D

--- Slut citat ---
Skönt att det är fler än jag som tycker fiolen passar bättre!  :)
Tack för trägen feedback!
/Asti

asti:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 24.03.2011, 01:40:08 ---Ja, jag har ju inte varit med från början men jag tycker att det här funkar! Gillar framför allt refränghookarna och mellanspelet med stråkarna. Vid första lyssningen tyckte jag att det lät atonalt första gången stråkarna kommer in, men det är bara ovanliga harmonier, och faktiskt väldigt läckert. Fantasifullt.

Litet felspel som stör vid 94 s. Går väl att copy-pasta från nån annan vändning?  ;)

Mixen tycker jag inte riktigt är prefekt ännu. Nivåerna är balanserade men den låter inte riktigt klar i det höga registret. Både gitarren och sången låter lite för processad/skruvad i eq:n. Nån slags vass burkighet.

--- Slut citat ---
Ska kolla upp det där vid 94 sekunder! Nej, copy/paste har jag inte på min PC!  :)
Jag har enbart skurit sång och gitarr 2-3 dB i runt 125-150Hz. Kanske måste skära lite även i högre frekvenser.....?
Fick lägga rätt mycket de-esser på sången. Det borde väl iofs inte göra ljudet vasst.....
Använder väldigt lite compressor och nästan ingen reverb alls. Ska lyssna och kolla om jag hör vad du hör!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Rattlesnake:

--- Citat från: asti skrivet 24.03.2011, 09:21:24 ---
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 24.03.2011, 01:40:08 ---Ja, jag har ju inte varit med från början men jag tycker att det här funkar! Gillar framför allt refränghookarna och mellanspelet med stråkarna. Vid första lyssningen tyckte jag att det lät atonalt första gången stråkarna kommer in, men det är bara ovanliga harmonier, och faktiskt väldigt läckert. Fantasifullt.

--- Slut citat ---
Ska kolla upp det där vid 94 sekunder! Nej, copy/paste har jag inte på min PC!  :)
Jag har enbart skurit sång och gitarr 2-3 dB i runt 125-150Hz. Kanske måste skära lite även i högre frekvenser.....?
Fick lägga rätt mycket de-esser på sången. Det borde väl iofs inte göra ljudet vasst.....
Använder väldigt lite compressor och nästan ingen reverb alls. Ska lyssna och kolla om jag hör vad du hör!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

--- Slut citat ---
Och du gör ingen mastring så tillvida att du lägger en EQ på mastern och lägger till högt mellanregister?
Det kanske är så att din mikrofon och resterande signalkedja den lyfter fram ett område extra tydligt där din röst redan har mycket energi. Det kanske skulle funkar bättre med någon annan mikrofon? Jag upptäckte att min röst definitivt låter bättre med min kinabandmick för en tusing, än med min Neumann 102. Men mitt problem är det omvända, att jag behöver vässa vissa frekvenser för att rösten ska gå fram.
Sen är det ju så att mycket i mixning är tycke och smak. Ingen annan verkar ju ha reagerat. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion