Forum > Färdiga produktioner
Asti - Ingen kan veta vad som väntar (slutversion)
asti:
Försökte uttrycka lite funderingar kring senare tids händelser och hur slumpmässigt männsikor drabbas.
Lite sens moral på slutet om att sätta värde på det "självklara" man har. Snusförnuftigt, men tål nog att upprepas.
Tar gärna synpunkter på vad som helst, men helst vad gäller det instrumentala mellanspelet. Hade först kontrabas
även där, men tyckte det blev för grötigt. Funkar nylongitarren? Annat instrument i stället, t.ex soloviola?
Titel: Ingen kan veta vad som väntar
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
År: 2011
Längd: 3:18
Ingen kan veta vad som väntar
På ett ögonblick var allt förlorat
mitt livsverk och min dröm
Slaget i spillror på en futtig minut
till inget jag känner igen
Med en kraft som ingen kan ana
så skoningslös och kall
krossar den allt som råkar stå i dess väg
och lämnar kaos och förfall
väntar på din tur
Vi är alla barn av tiden
den värld vi lever i
En skenbar trygghet där vi anpassar oss
medan tiden går oss förbi
Men när lyckan plötsligt vänder
och det ofattbara sker
När marken du står på hastigt rämnar en dag
ger vika och du störtar ner
väntar på din tur
Så ta vara på de stunder
när ödet vill dig väl
Fånga varje ögonblick som står dig till buds
som värmer din frusna själ
Så enkelt att förklara
men svårt att leva ut
Man fastnar så lätt i plikter och krav
ligger sömnlös över nå't beslut
väntar på din tur
spacetrucker:
Jaha... just sådär är det. Kanonbra text. Låten får en att tänka. Varför alltid vänta på att det skall bli bättre i morgon när vi i själva verket har det jävligt bra just här och nu.... javisst ja... där var vist nåt mellanspel också, funkar tycker jag. Saknar inte basen där.
Ojojoj.. bästa på länge ^_^
Space
Eddi:
Ja jag kan inte hjälpa det - om jag säger så här kanske - att Afzelius skulle ha varit stolt över dig. En låt i tiden och en fantastiskt rik terminologi som bara sitter som en smäck. Det som inte sitter som en smäck är synkningen av det fina gitarrspelet och resten på ett antal ställen främst runt 110 på KR-spelaren men so what det är bara makeover LÅTEN är fantastiskt bra och din sång likaledes Peter - för fasen fixa synken och skicka nånstans - vart vete fåglarna men den borde ges ut.
77 solar :D
Tokai:
Bra att du hann före Mikael Wiehe, stackare som sitter där på ett segt bolag. Han borde väl fatta snabbheten som KR kan erbjuda.
Det här är asti i sitt esse, det han nog är bäst på. Efter gitarrsolot är det läge att ta in nåt nytt. Här skulle det vara coolt med utomeuropeiska instrument, nåt från Japan, nåt rytminstrument från Mellanöstern, ja du fattar. Men det kan vara svårt att få tag på. Jag har en drös med sådana instrument som kanske skulle vara intressant?
Lite finslipning på några gitarrprylar och sen ut med det. Skicka låten överallt!
Lägg ut texten även om jag tydligt hör vad du sjunger
hogge:
Hmmm... Jag har ju alltid hatat (som Du vet) Whie och Afzelius. Men ska Du fortsätta hålla på såhär så får jag ju ge upp... Detta är skitbra..
Grymt gitarrspel och en fantastisk sång & text.. Satana!! :blink:
Hur gör vi nu... Jag vägrar ge vika... Du får antingen börja sjunga på engelska eller dalmål om det ska gå hem fullt ut, men jag ger musiken 5 av 5. Sången 5 av 5. Dialekten 2 av 5.. :P
Skämt och sido.. Detta är mucho vackert Asti.. Din begåvning bara stegras för varje ny låt Du snickrar ihop..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida