Forum > Färdiga produktioner
Asti - Ingen kan veta vad som väntar (slutversion)
asti:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 18.03.2011, 20:15:40 ---Jaha... just sådär är det. Kanonbra text. Låten får en att tänka. Varför alltid vänta på att det skall bli bättre i morgon när vi i själva verket har det jävligt bra just här och nu.... javisst ja... där var vist nåt mellanspel också, funkar tycker jag. Saknar inte basen där.
Ojojoj.. bästa på länge ^_^
Space
--- Slut citat ---
Roligt att du tycker om texten! Visste inte om det var för mycket pekpinnar och floskler...skönt!
Nej, det blir nog för mycket med både cello och kontrabas i mellanspelet. Är mer fundersam på "nylongitarren"...
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
asti:
--- Citat från: Eddi skrivet 18.03.2011, 20:32:12 ---Ja jag kan inte hjälpa det - om jag säger så här kanske - att Afzelius skulle ha varit stolt över dig. En låt i tiden och en fantastiskt rik terminologi som bara sitter som en smäck. Det som inte sitter som en smäck är synkningen av det fina gitarrspelet och resten på ett antal ställen främst runt 110 på KR-spelaren men so what det är bara makeover LÅTEN är fantastiskt bra och din sång likaledes Peter - för fasen fixa synken och skicka nånstans - vart vete fåglarna men den borde ges ut.
77 solar :D
--- Slut citat ---
Ja, detta är nog rätt mycket Wiehe/Afzelius-inspirerat. :)
Det där med synkningen måste jag kolla upp!
Kul att du gillar låt och sång, sången var jag lite tveksam över.
/Asti
asti:
--- Citat från: Tokai skrivet 18.03.2011, 21:08:18 ---Bra att du hann före Mikael Wiehe, stackare som sitter där på ett segt bolag. Han borde väl fatta snabbheten som KR kan erbjuda.
Det här är asti i sitt esse, det han nog är bäst på. Efter gitarrsolot är det läge att ta in nåt nytt. Här skulle det vara coolt med utomeuropeiska instrument, nåt från Japan, nåt rytminstrument från Mellanöstern, ja du fattar. Men det kan vara svårt att få tag på. Jag har en drös med sådana instrument som kanske skulle vara intressant?
Lite finslipning på några gitarrprylar och sen ut med det. Skicka låten överallt!
Lägg ut texten även om jag tydligt hör vad du sjunger
--- Slut citat ---
Jag har nog mer varit inne på att byta "gitarrsolot" mot ett annat instrument än att andra instrument skulle komma in därefter!
Det kanske hade förstärkt effekten ytterligare med ett asiatiskt instrument, men kanske också gjort det övertydligt....?
Ska fundera på det! Är lite osäker vilka "gitarrprylar" du menar.....? "Gitarrsolot"?
Ska lägga ut texten!
/Asti
asti:
--- Citat från: hogge skrivet 18.03.2011, 22:19:15 ---Hmmm... Jag har ju alltid hatat (som Du vet) Whie och Afzelius. Men ska Du fortsätta hålla på såhär så får jag ju ge upp... Detta är skitbra..
Grymt gitarrspel och en fantastisk sång & text.. Satana!! :blink:
Hur gör vi nu... Jag vägrar ge vika... Du får antingen börja sjunga på engelska eller dalmål om det ska gå hem fullt ut, men jag ger musiken 5 av 5. Sången 5 av 5. Dialekten 2 av 5.. :P
Skämt och sido.. Detta är mucho vackert Asti.. Din begåvning bara stegras för varje ny låt Du snickrar ihop..
--- Slut citat ---
Jag övervägde faktiskt engelsk text, men kände att jag kunde hitta orden bättre på svenska.
Dialekten är nog inte mycket att göra åt och dalmål tror jag inte är ett alternativ... :D
Men tack för alla fina ord och för att du orkar lyssna och kommentera!
/Asti
equality:
Jättefint! Angelägen text. Fina ackordval. Vore intressant att höra utan stråkar (blir liite grumligt nu). En av dina bästa. Bra jobbat!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida