Forum > Färdiga produktioner

Asti - Ingen kan veta vad som väntar (slutversion)

<< < (9/18) > >>

asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 23.03.2011, 10:58:58 ---
--- Citat från: asti skrivet 22.03.2011, 21:42:27 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 22.03.2011, 21:40:23 ---Underbar låt!
Jag gillar inte det här gitarrsolot*2, lite för hurtigt för mig, kompletterar inte textinnehållet med den värdighet jag skulle önska.

--- Slut citat ---
Menar du det i slutet eller båda ställena?

--- Slut citat ---

Tror jag menade båda men hör att andra reagerat och kommenterat det första så det kan räcka där...

--- Slut citat ---

Kanske ska det bara "tonas ner" en aning - lite färre toner, som bara följer harmonierna.....
Men som sagt, jag ska testa ett violinsolo som alternativ.
/Asti

ArieG:
Hah - topplåt, Asti  :D

& hvilken text  :o   Har du gått kurs i poesi ?

Får lett flashback til Afzelius, men det er kaskje meningen.
Gitar-kompet sitter perfekt.
Tror sjøl jeg ville lagt på litt el-gitar i soloen / mellomspillet, gjerne med litt fin, klassisk AC15 lyd  :unsure:

asti:

--- Citat från: ArieG skrivet 23.03.2011, 12:42:47 ---Hah - topplåt, Asti  :D

& hvilken text  :o   Har du gått kurs i poesi ?

Får lett flashback til Afzelius, men det er kaskje meningen.
Gitar-kompet sitter perfekt.
Tror sjøl jeg ville lagt på litt el-gitar i soloen / mellomspillet, gjerne med litt fin, klassisk AC15 lyd  :unsure:

--- Slut citat ---

Vad roligt att du gillar låt och text! Nej, jag är ingen poet tyvärr, långt därifrån.  :wacko:
Jag gillade Afzelius och Wiehe och är säkert påverkad en hel del av dom i mitt låtskrivande.
Dialekten spelar nog in en del också...... Ja, gitarrkompet får duga som det är.
Elgitarr skulle kunna vara ett alternativ till nylongitarren! Dessutom råkar jag faktiskt äga en Vox AC15!  :)
Jag känner inte igen ditt alias, så välkommen till KR om du är ny här och tack för lyssning och kommentar!
/Asti

ArieG:
Tror du må revurdere ditt altfor beskjedne syn på egen poesi  :)

For en subjektiv nordmann (uten stor innsikt i svenske dialekter) er det dine utmerkede gutturale R'er som i stor grad bringer tankene hen på Afzelius + bra samsvar i pitchen i røsten.

Siden du har en AC15 stående, kan du jo prøve å trylle fram lyd noe à la følgende klipp fra Vox sin nettside:
http://www.voxamps.com/us/support/demos/#AC15custom , gå til AC15 Custom Demos - Normal Channel Classic.
Mener noe med tilsvarende tone ville passet godt inn i din solo / mellomspill  B)

Har faktisk hatt KR alias siden Gränslandets eminente Halden-konsert i fjor sommer, men vært veldig lite aktiv (+ slarvet vekk passord for inlogging)  :(

Tokai:
Det var väl jag som drog upp det där med asiatiska/mellanöstern instrument. Glöm det, var väl mest ett infall. Men jag tänkte det inte som ett dominerande instrument, mer som en krydda, en liten touch. Men det är väldigt lätt att det blir övertydligt. Tänkte lite som Peter Gabriel Biko - Sydafrika, apartheid... nånstans där.
Efter sista gitarrsolot hade jag gillat att du fortsatt ännu ett tag med kompet och istället sluta med ett enkelt ackord, nu lite abrubt med git.solot
Nylonguran känns lite lite för svag i tonen, eller snarare för vek i attacken, önskar mer... svårt att säga, kanske sorgsen aggresivitet? Tror dock inte på viol, men man vet aldrig.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion