Forum > Demolåtar
Tokai - Dig under the surface
mahan:
Tjou!
Låten i o för sig e glad o sprudlande men.... helheten störs av basen, den sitter inte alls med resten av liret. Så kolla upp fyrstängaren och hans upptäcktsfärder, se till att haN följer resten av bandets feelings!
Bra jobbat.... lite till med basen så.... :D
h. johan
Tokai:
Version 3 tillsvidare. Vill inte finlira för mycket, gillar det lite råa soundet. Men visst finns det mycket kvar att göra. Lite senare.
Tror jag fått lite bättre ordning på mixen. Sången är svår att lägg rätt i nivå men tror den är ganska ok nu. Lite mer reverb på grejerna också (plåt)
Eddi
bankfack:
Kan va bra vid inbrott, eldsvåda.
Har alla mina låtfiler där, om det nu är nåt värt om olyckan skulle vara framme.
mahan
Helt rätt! Basen lirar lite för sig själv. Har sagt till basisten att skärpa sig, och tror han lugnat ner sig lite bland alla synkoper.
Kul att du gillar och tack för lyssning och goda råd!
MaxB:
Låten är inspelad i stereo B)
Gungar massor i lyssning i hörlurar här på morgonen! Tidigare har jag bara lyssnat i laptops egna högtalare och då upplevde jag inte samma gung. Roligt att höra!
Tokai:
MaxB
Skönt att höra. Tror dock att versionen 1 var i mono. är inte säker
Bra att det svänger, tror byte av basist spelar in. Den andre körde ett eget race :angry:
Har lite funderingar på att sluta lite som Bowies Fame, hur fame, fame, fame går ner i ett nedåtgående skala, i mitt fall då Dig, dig, dig... Säkert svårt då men enkelt idag att göra. Skulle passa bra med temat för låten.
MaxB:
--- Citat från: Tokai skrivet 16.03.2011, 21:05:02 ---MaxB
Skönt att höra. Tror dock att versionen 1 var i mono. är inte säker
Bra att det svänger, tror byte av basist spelar in. Den andre körde ett eget race :angry:
Har lite funderingar på att sluta lite som Bowies Fame, hur fame, fame, fame går ner i ett nedåtgående skala, i mitt fall då Dig, dig, dig... Säkert svårt då men enkelt idag att göra. Skulle passa bra med temat för låten.
--- Slut citat ---
Läste om det tidigare. Då hade jag lyssnat i laptophögtalare så jag hann inte riktigt med där ;)
Har du sett "tape stop" en grej som ska fixa motsvarande men i mjukvara?
Kanske finns nån på KR som känner till den? ;)
Letade på webben och såg en demo (26 sekunder in):
Finns här i old-tbt-vstplugins: http://hem.bredband.net/tbtaudio/archive/archive.htm
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida