Forum > Demolåtar

Tokai - Dig under the surface

<< < (7/10) > >>

Håkan Nilsson:
Skitbra låt! Nö-grym! Det enda jag reagerade på var nån gitarr jag tyckte lät lite för mycket, den tar kanske lite för mycket plats för sången. Vibbar av Clapton, mfl. Och vad heter han, "They call me the breeze"

equality:

--- Citat från: Tokai skrivet 12.03.2011, 22:45:19 ---equality
Hej och tack för lyssning. B 52´ har du kanske nämnt nån gång men jag är väldigt obekant med gruppen. Dom gjorde en hits nångång på 80-talet som jag såg på MTV. Det lustiga är att organisten ser ut precis som jag - då.
"men här låter det lite reggae" skriver du. Ojsan säger jag, var tusan får du det ifrån? Fast inte mig emot.
Och sen James Bond- tema. Varför inte? Texten skulle kanske också passa i den nya Bondfilmen där någon kidnappar Paris Hilton
Har gjort lite fix med låten men har lite problem med mjukvaran. Se ovan.

--- Slut citat ---

Reggae-vibben var från baktakten och orgeln, nja ganska lite då. Lyssnar igen och det har tagit sig. Rösten låter jämnare nu.

MikaelEdebro:
Bra pop-dänga och schysst mixad med "vintage-panorering" (t ex orgeln på ena sidan och guran åt andra hållet). Bra sång, din röst passar väldigt bra till sån här musik, och man märker att du är ganska inlyssnad i denna genren. Jag tycker iofs att det hade passat med lite mer "rossel i maskineriet", men jag inser att det är skitsvårt att få till med pluggar osv.

Läste att du nämnde blås. Jag hade gärna testat lite saxofon över denna. Samplingar av blås fungerar aldrig, låter alltid skit!  ;) Fag tror det hade funkat riktigt bra med lite Rolling Stones-stötar.  :P
Du behöver givetvis inte använda det om du inte skulle bli nöjd. Inga förpliktelser!

Om du är intresserad kan du skicka en länk till mp3an via KR:s meddelandefunktion, så ska jag se om jag kan få till ngt vettigt.

Tokai:
Håkan Nilsson
Hej. Kul att du gillar. "Nö-grym!" vad nu betyder, säkert nåt bra. Kanske lite som Wernborg var inne på, att versen skulle kunna vara lite naknare, och det är ju en riffgura som håller på lite där och kanske stör. Håller med om att det är lite Clapton över det hela, lite det där gunget, Knopfler tyckte nån också.

equality
Bra. Då är jag på rätt väg.

MikaelEdelbro
Tackar så mycket för din lyssning och postiva kommentarer.
Det vore jättekul med äkta blås (sax) här! Nu är jag osäker på hur man går tillväga via KR:s meddelandefunktion. Är det samma sak som Privat meddelande (högra ikonen under din bild) Varför ska jag länka låten? Det är väl bara å ladda ner den? Länka låten=Blindkopia?

bjurte:
Svänger gött det där,kanske lite torrt över lag och lite burkiga trummor,men det funkar bra ändå.
Får lite JJ Cale vibbar..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion