Forum > Demolåtar
Tokai - Dig under the surface
Tokai:
Uppkomsten till den här texten var ett tv program från National Geographic där en en blind man går på en sandstrand med en metalldetektor och säger: "You don´t now what to find until you dig under the surface", tror det var så, vilket fick mig att tänka: bra titel på en låt.
Hur som helst fastnade detta hos mig men jag tänkte tvärtom: motsaten: det ytliga. Alla tjusiga berömdheter, alla dessa damer födda med en silversked, rika bortskämda... så "Dig under the surface" baby!
Detta är väldigt snabbt ihopsatt, Så alla reflektioner beträffande detta sk musikstycke mottages med omedelbar verkan
blaj blaj äh tyck till
Version 3
Wernborg:
Nej jag tycker inte det är så brötigt faktiskt. Ganska lite och tajt ljudbild. Möjligt att gitarren är lite stökig i så fall. Tycker faktiskt den kunde bli ännu mer ordentlig när resten av arret är så pass uppstyrt, med nära ljudbild och synkoper och sånt.
Sången tar för mycket plats. Jag tycker du ska skära ordentligt i basen. Tror den kommer smälta in i låten bättre då.
Snöpligt slut va.
Skön låt!
Tokai:
Snabbt svar, mannen! Du svarade "brötigt" så snabbt innan jag hann ta bort det av nån anledning
Ang slutet Det slutar med:
"You´ve better ..."
eller tona ut, vilket var det andra alternativet.
Tycker inte det första var så snöpligt
Jag drog ner mycket i basregistret i sången, en emulering av Pultec i Mix i Liquid Mix. Men i den här låter sjunger jag med ett oväntat röstläge som jag själv blev överraskad över och visste inte hur jag skulle hantera det.
Kul att du dig it!
Tokai:
Fan glömde lägga in texten
Dig under the surface
1.
I ´m sick and tired of your face
in the magazine
Your pretty little face in the backseat
of a limousine
I see you everywhere
on the net and the tv too
2.
You can put down, pick up
anything you want
You can spend a fortune
baby I don´t
I´m not for sale
I´m not another cute toy
refr
Is it true what they say
you have nothing between those ears?
You don´t know what´s beneath you
until you Dig
under the surface
Dig,dig, dig it , you´ve better dig,dig,dig it
3.
Superficial girl
that´s what you are
You need to be seen, to be loved
to be a star
rich and spoiled
from the day you was borned
refr
Dig,dig, dig it , you´ve better dig,dig,dig it
Ola:
kommer bli kanon det här. får lite M knopfler vibbar
mycket fnul kvar med mixen i mina öron men helt klart värt att skruva vidare med
kör hårt
mvh Ola
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida