Forum > Demolåtar
Tokai - Dig under the surface
Larsson:
hallå tokai
skön låt, håller med om att sången borde tas ner lite, och komma inifrån mixen istället för att ligga ovanpå
det skulle få det mer liveigt & enhetligt
låtmässigt, skön blues rock feel , funkar kalas
:)
Gurano:
Bra låt - helskön!
Men lägre sång borde det vara. Förstår att du är ute efter en sådan ljudbild som du nu har, men för mig är den lite för instängd. Sedan tycker jag inte att vissa guror smälter in så bra i bilden, tex gurasnutten vid 110 - den glider ovanpå.
Ha det gott
Gurano
Eddi:
Yeah I dig it
Det första som slog mig var att trummorna var supertorra - men det kanske finns en tanke bakom det - rösten lite för hög tja kanske. Skön text och bra sjunget annars. Riktigt bra gung på slutet.
Tokai:
Jag ville testa och lägga ut en låt som jag jobbat väldigt lite mixmässigt, och vad passar bättre än Halvfärdiga demon. På så vis får man bra förslag på vad som ska fixas innan man själv börjar med det.
Att sången är lite för hög bottnar nog i att jag ofta får kritik för att den är för låg. Men i en sån här typ av låt borde den sjunka in mer i kompet. Skall åtgärdas!
Återkommer med en uppdatering.
Vad tycks om munspelet? Väldigt avancerat eller hur? Låten gick i fel tonart för munspelet annars hade det kanske blivit fler toner...
Tack alla för lyssning och bra synpunkter!
Fuzzbub:
Skön låt och bra gung! :)
Jag tycker att det mesta funkar, det enda jag skulle önska att gitarrtruddelutten som går i introt och i första versen (och senare i låten) även borde behållas intakt i andra versen, ja i resten av låten utom i refrängerna om du förstår vad jag menar. Tycker att ljudet på den gitarren är riktigt schysst och att det gärna får bli snudd på enerverande s.a.s. Bara en tanke. :) /JEH
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida