Forum > Demolåtar

Tokai - Dig under the surface

<< < (3/10) > >>

asti:
Bra låt och fint driv i trummor och bas!
Orgeln tycker jag kunde höjas en aning!
Backing vocal i "refrängen" ligger lite för högt i förhållande till lead vocal
och behöver nog också tajtas till en del.
Det hade suttit fint med lite blås till denna låten, men den funkar bra så här också!
Måste säga att jag gillar att det är lite "opolerat" och "stökigt". Känns fräscht och naturligt.

Tokai:
Fuzzbub
gitarrfiguren med lite tremelo är rätt go. Den spelar olika varianter i vers 1. 2 och 3 och sen går tillbaka i slutet som i vers 1. Tanken var att göra den lite varierad allteftersom. Jag mutade den när sången kommer in. Men visst kan man mala på samma riff (som i vers 1) hela tiden. Vet inte men ska testa. Nä, jag behåller som det är.
Det värsta är att jag tror hela låten går i mono. Pga av lite bouncing tidigare och glömde bort att pricka av. Åtgärdat nu. Inte första gången det händer, fixat med uppdareingen som kommer senare idag. Hoppas inte MaxB hinner lyssna; han märker sånt snabbt, som förra gången.

asti
har faktist tänkt på blås här. Så var det med en tidig version sådär fem år sen. Men jag har inga bra blåsljud, det måste nästan vara the real thing om det ska bli bra.
I år blir det mer rock från mig har jag tänkt mig. Blev lite inspirerad av Keith Richards biografi "Livet" och lyssnde igenom en drös Stones skivor. Men snart kommer nog popdåren i mig och vill ha lite uppmärksamhet. Skulle tro att det är min motsvarighet till CPG. Apropå Richards så säger han om trummisen Charlie Watts att han inte spelar på hihaten när han slår på virveln och, tror jag mig ha uppfattat, döljer det bortblivna hihat slag med öppen hihat, före eller efter kommer jag inte ihåg. Jag säger detta med tanke på min låt där trummorna är för tighta för att det ska bli brök och stök ala Stones.

Tokai:
Har nu lagt upp en ny förhoppningsvis förbättrad version. All kritik har tagits i beaktande. Lägre sång, mer orgel, lite bättre gitarrer ihop, lägre kör, blötare sound på trummorna osv.

Wernborg:
Sången passar bättre ihop nu. Bara lite, lite för låg i volym.

Hela låten är något odynamisk. Hade gärna sett att du höll tillbaka i arret i verserna. Kanske skippa något av instrumenten där.

Alltså, gitarriffet i refrängen är ju hur cool som helst. Lite Steve Cropper-skräpig.

Eddi:
Nja nu blev det en konstig obalans där rösten blev för låg och gura och synt i vänster öra lite för hög - på´t igen.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion