Forum > Demolåtar

Tokai - Dig under the surface

<< < (4/10) > >>

asti:
Det svänger fint och kompet låter skitfräckt!
Men tyvärr, som Eddi är inne på, blev leadsången för låg nu (åtminstone i vissa partier)!

Tokai:
Hej Wernis! Nämen sluta nu :lol:
Alltså 1 db upp blir för mycket, 1 db ner blir ja du förstår. Testade flera olika varianter. Jävligt svårt att hitta rätta balansen, men jag gör ett nytt försök

Ang dynamik så skippar jag gitarriffet i verserna, tremologuran, när jag sjunger. Tycker det räcker, vad mer ska jag muta? Det lyfter ju ändå ganska bra i refrängen.
Du har sagt Steve Cropper till mig i ett annat sammanhang och jag blir så :wub:

ok Eddi - one more time, maybe the last time

Wernborg:

--- Citat från: Tokai skrivet 12.03.2011, 19:02:24 ---Hej Wernis! Nämen sluta nu :lol:
Alltså 1 db upp blir för mycket, 1 db ner blir ja du förstår. Testade flera olika varianter. Jävligt svårt att hitta rätta balansen, men jag gör ett nytt försök

Ang dynamik så skippar jag gitarriffet i verserna, tremologuran, när jag sjunger. Tycker det räcker, vad mer ska jag muta? Det lyfter ju ändå ganska bra i refrängen.
Du har sagt Steve Cropper till mig i ett annat sammanhang och jag blir så :wub:

ok Eddi - one more time, maybe the last time

--- Slut citat ---

Kan ju vara olika lyssningar också. Nu sitter jag i studion med monitorerna. Undra om jag inte lyssnade i laptopen sist. Referenslyssnar du när du mixar. Kan vara en idé annars.

equality:
Det här är en kul och jättebra låt. Gillar det enkla riffet från James Bond-gitarren och orgeln som hakar på. Tänker lite på B 52's (känns som jag skrivet det förut?). Du har känsla för hooks och drivig pop-rock men här låter det lite reggae också. Automatisera gärna sången så att du kan variera styrkan på den i mixen, här låter det lagom ibland och för svagt ibland. Annars bra arr och breaks som sitter där de skall. 

Tokai:

--- Citat från: Wernborg skrivet 12.03.2011, 19:06:34 ---
--- Citat från: Tokai skrivet 12.03.2011, 19:02:24 ---Hej Wernis! Nämen sluta nu :lol:

--- Slut citat ---

Kan ju vara olika lyssningar också. Nu sitter jag i studion med monitorerna. Undra om jag inte lyssnade i laptopen sist. Referenslyssnar du när du mixar. Kan vara en idé annars.

--- Slut citat ---

Jag lyssnar dels i dom aktiva stuidiohögtalarna men faktiskt mest i dom passiva hifi högtalarna i ett annat rum. Jag springer fram och tillbaka för att jämföra. På senare tid också i lurar avsedda för mp3.

Ps något senare i tid. Jag ville medvetet vara lite slarvig den här gången. Annars hade jag normalt sett lagt upp den på Färdiga demon sisådär i slutet på april nånting.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion