Forum > Demolåtar

equality - La Carretera

<< < (3/6) > >>

djonas:
Hej equality!
Det här var tjusigt...sköna rytmer så här på kvällen...jag gillar!
Hade dock önskat att pianot var med från början för det låter nice när det kommer in. :)
// djonas

Bengan_gbg:
Snyggt. Upplägg till text har du ju bara redan genom upplägget till dokumentären - om du vill ta det annorstädes än det instrumentala. Fetare bas är redan efterlyst. Det låter lite som ett ännu tyngre sentida bo-kaspers om man skall använda svenska referenser.

/B

Eddi:
Den är god denna. Cubanskt blir väl fel - Brasialansk snarare?
Jag såg inte programmet själv men hörde en arbetskompis berätta om de konsekvenser som vägen innebär med blyförgiftade marker etc. ( det är så man separerar guld)
Det jag saknar i själva låten är faktiskt handklapp som skulle ge en ny dimension till detta verk.

equality:
djonas: Ja, här blir man glatt överaskad av gamla idoler som skymtar förbi.  :D Bara en primitiv skiss än så länge och som sådan kanske lite "prematur" att lägga upp här. Kul att du gillar't och blev nu peppad på en längre version.  Tack Djonas!
Bengan: Håller med om textmöjligheterna. Vore intressant att testa på spanska. Bo Caspers tackar jag för. Tycker de ibland låter som om Jan Johansson skulle gjort en "Jazz på Cuba" eller nåt. "Mellan ett och noll" gillar jag skarpt, pianot och nylonguran låter så fint ihop på den. Thnx Bengan!
Eddi:  Har för mig att de hade kvicksilver för att rena guldet men jag kanske minns fel... Tyckte jag hade ganska bra koll på musikstilarna i Latinamerika. Lyssnade ett tag mycket på en puertorikan...hmmm glömt namnet, får kolla hemma. Tycker rytmen liknar den musiken men visst Brazil vore mer rätt med tanke på vägen... Ibland vet man inte om du skämtar: "Handklapp"!?  :blink: :D

edit: Rubén Blades hette han ju! Kommer från Panama (inte Puerto Rico). Ställde upp i presidentvalet där på 90-talet. Låter lika bra fortfarande som jag minns från 80-talet:

robc:
Läckert, dina mixar låter bättre för varje låt...

robc

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion