Forum > Demolåtar

equality - La Carretera

<< < (4/6) > >>

karl:
Nice feel du har...såg programmet själv men fick inte samma inspiration...men har heller aldrig besökt dom trakterna :) fin komposition....

Allt gott k

equality:
robc: Tackar, tackar. Var inte helt nöjd med mixen eq:ade guran, bas och sänkte pianot. Pannade ut pianot och gura lite för att få bättre instrumentseparation. Ja när kan en låt anses klar egentligen? En intressant tråd om detta här, för ett tag sedan.
karl: Kul att du ville kommentera. Jag reste i trakterna för 1985-86 och såg de enorma klasskillnadena och konflikterna som förmodligen förstärkts av vägbygget samtidigt som det säkert kan innebära ökat välstånd om inkomsterna fördelas rättvist.

Tokai:
Tycker pianot ligger en oktav upp för mycket, alltså en lägre oktav tror jag skulle bli bättre. Och kanske en del schyssta synkoper med hela ackord, typ tad-tad-tad-tad, svårt att beskriva med ord, vore ju kalas.
Och basen ska nog inte vara ståbas, svårt att få till det där runda goda, så in med en elektrisk
Gitarrliret är perfekt
Om vi snackar om samarbete, så står du först i tur vad gäller komp på akustisk vad mig beträffar.

Ola:
Hej EQ

skön låt  :)
najs med nylon strängad gitarr  :wub:     hmmmmm måste skaffa en själv  :ph34r:

mitt lilla tips till mixen då   basen behöver lite mer kropp 
annars låter det kanon ska bli spännande och få se vad som kommer mer sång eller mer gitarr kanske   

mvh Ola

Jay Thomas:
Har lyssnat i smyg och kan bara erkänna att jag uppskattar låten väldigt mycket! :) Får intryck av en baritongitarr, stämmer det?
Ditt plockspel gör att jag kanske satsar på bakande istg gitarrspel, det är verkligen rysligt bra! Ledsen över att jag missade dig på repet inför Gula Villan!  :( Hade varit väldigt kul att se dig "in action". :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion