Forum > Demolåtar
equality - La Carretera
equality:
LÅTNAMN: La Carretera
ARTIST/GRUPP: e
GENRE: Cubanskt??
LÅTLÄNGD: 02:12
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
EV. MEDVERKANDE: nej
INSPELNINGSÅR: 2011
FORMAT: mp3
Snabbt ihoppaplock efter ett TV-program om en ny väg genom Amazonas: "La Carretera Inter-Oceánica", vägen som skall gå från Amazonas sojafält, genom Anderna till Perus Stillahavs-kust. Vägen kantas av förhoppningar om ekonomisk utveckling av ett underutvecklat hörn av världen, men skapar också nya konflikter mellan primitiva indianstammar och skrupellösa lycksökare som drar fram längs vägbygget.
Ny version 4/3.
asti:
Fin låt och sköna latinorytmer! Snyggt gitarrspel som vanligt.
Suveräna pianoharmonier som plötsligt dyker upp (låtens höjdpunkt)!
Ska man vara petig så kanske det kunde funnits något "stick" eller variation
och på ett par ställen är det lite störande "stränggnissel".
Tycker ljudbilden är snygg och har inget att anmärka på mix eller arr.
Boxcutter:
Välskrivet och superskön ljudkvalitet. Jag gillar rytmerna och pianot väldigt mycket. Som asti nämnde är stränggnisslet lite störande, men det känns ändå som att det kanske var lite med avsikt, för att det ska låta mer akustiskt. Basen var snygg men lite väl rubato på vissa ställen kanske.
I övrigt är den väldigt snyggt gjord och beskriver ditt lilla scenario perfekt.
Marruschkka:
Så skönt att din inspiration kommit igång igen, det här är ju så behagligt att lyssna till :rolleyes:
Ditt gitarrspel är inte att leka med, och du binder en väv av sköna klanger & rytmer här, som vanligt då skulle jag vilja påstå; ett så härligt stycke, och vilken ljudkvalité!
Den här hade du kunnat använda i den kommande Latino-festivalen ju :D
Men du kan ju alltid hitta på nåt mer, eller hur ;)
Tack för god musik min herre!
Lyssnar på här jag...
/Marre
spacetrucker:
Superskön låt. Det enda jag har att säga är att jag tycker att det snygga pianoliret kunde ha hörts lite bättre. Det överröstas lite av gitarren... tycker jag.
Najs :D
Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida