Forum > Demolåtar
equality - La Carretera
equality:
asti: Kul att du gillar pianot! Märkte att första ackordet var detsamma som i Six feet under (TV-serien från HBO). Orkade inte göra nåt stick får se om inspirationen håller sig. Jag tryckte inte ner strängarna ordentligt med en massa halvdöa toner som följd. Ska vara fixat nu.
Thnx!
Boxcutter: Gitarren är lite brusig. Måste skaffa mig en förförstärkare endera dan... Håller med om rubatot på basen (var tvungen att slå upp ordet). Ligger uppe en mindre synkoperad bas nu i ny version. Kul att den funkar till scenariot! Tack BC!
Marruschkka: Hej och tack för senast! Tänkte lite på latinofestivalen men det är nog inget för mig. Tack Marre! :)
Spacetrucker: Försökt "förtydliga" pianot i en ny version. Najs thoughts. Bugar för detta!
Ny version högst upp om andan faller på...
/eq
spacetrucker:
Nu har jag inget mer att invända ^_^
Space
Gurano:
Hejsan
Låter bra som vanligt - inget annat att vänta :)
Men jag är lite motvalsgubbe för jag tycker även så här:
Basljudet är lite för tunnt...mina öron säger basigare ljud (men det är väl min skalle som är basfattig :) ). Pianot är lite för enkelt från 94 - det funkar men jag hade gjort på annat sätt ;)
Tja det var lite av mina högst subjektiva tankar
Ha det gott
Gurano
Eddi:
Gillar men jag vill ha mer av allt. Svårtytt va :lol:
equality:
spacetrucker: Låter som ljuv musik i mina öron.
Gurano: Det är min gamla gigastudiobas som "överlevt" alla nya och kanske bättre samplingar som kommit. Asti kör med den också. Jag höjde diskanten lite på den för att få mer transient, "snärt" i den och i början kör dju den nån slags melodistämma högt upp i diskanten. Kanske blev för mycket, skall försöka få den tyngre. Att pianot är enkelt beror på att jag mest ville att det skulle färga klangerna lite disharmoniskt i början men visst om låten skall förlängas kan jag tänka mig att trummor kommer in och att gitarr och piano utbrister i mer utalade solon. Bra synpunkter! Thnx!
Eddi: He, he. Tja, du är väl inne på Guranos linje antar jag... Ni stockholmare verkar hålla ihop. -_- :P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida