Forum > Färdiga produktioner

Asti feat CPG - It's all insane

<< < (5/6) > >>

equality:

--- Citat från: asti skrivet 04.03.2011, 12:22:45 ---Det blir ju fylligare också genom att spela in två gånger och panorera ut åt varsitt håll. i

--- Slut citat ---

Fattar inte hur du kan få dubben (den andra inspelningen) att låta exakt lika den första. Skickligt!

asti:

--- Citat från: equality skrivet 07.03.2011, 09:33:31 ---
--- Citat från: asti skrivet 04.03.2011, 12:22:45 ---Det blir ju fylligare också genom att spela in två gånger och panorera ut åt varsitt håll. i

--- Slut citat ---

Fattar inte hur du kan få dubben (den andra inspelningen) att låta exakt lika den första. Skickligt!

--- Slut citat ---
Det är ju inget avancerat fingerplock precis så det var inte så svårt. Spelade in till metronom.
Sången däremot är svår med betoningar och att avsluta stroferna i samma tidpunkt.
Det blir lätt en "extra" konsonant.... :)

Clemens:
Känns lite "Pink Floyd" i positiv bemärkelse..skön låt å snygg sång! :)

asti:

--- Citat från: Clemens skrivet 07.03.2011, 15:56:23 ---Känns lite "Pink Floyd" i positiv bemärkelse..skön låt å snygg sång! :)

--- Slut citat ---
Har svårt för att tänka mig Pink Floyd i annat än positiv bemärkelse!  :)
Kul att du gillar låt och sång!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Tokai:
När jag läste takterna 6/8 + 4/4 tänkte jag lite på en Pink Floyd låt som går i tror jag 7/5 + 4/4. (från Dark side... tror jag) Men hade inte väntat nåt liknande. 4/4 skulle i så fall ha blivit ett blues-tema men så blev det inte. Spelar ingen roll.
Väldigt genomarbetat detta. Körena för tankarna till senare Beach Boys med Brian Wilson.
Great stuff!!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion