Forum > Färdiga produktioner
Asti feat CPG - It's all insane
asti:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 03.03.2011, 18:16:17 ---Snygg låt, lite drömsk som det redan konstaterades. Det är nåt i denna låt ger mig en känsla av ett sent 60-tal. Jag vet inte varför.
Det enda jag hittade att anmärka på då jag riktigt ansträngde mig är att du antagligen har två unisona sångspår som på några ställen inte är helt tajta. Det hörs på några ställen ordet börjar eller slutar på ett "s" , "t" eller "d". Men det är småpotatis.
Space
--- Slut citat ---
Snygg och drömsk låter bra! Tack för det! :)
Det kanske är gitarrljudet, avsaknaden av synthar och moderna effekter som gör att det låter 60-tal....?
Du har rätt i att sångspåren inte är helt tajta! Ska försöka åtgärda det, helst utan att behöva ta om sången.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
asti:
--- Citat från: Eddi skrivet 03.03.2011, 19:43:13 ---Som sagt den här är ju vanebildande - borde förbjudas av Socialstyrelsen eller nåt .... :D
--- Slut citat ---
:)
equality:
6/8 är spännande och snyggt trumlir där. Tycker att pianobasen krockar med el-d:o. Gå upp en oktav på pianot? Vanurå 4/4 plötsligt. Häftigt! Och sen tillbaka. Väldigt skickligt. Snygg kör. Fantastiskt fint akkeguraljud, hur gör du? Gillar den dramatiska melodin som harmonierar perfekt med texten. Fin komposition och partierna som bryter passar jättebra. Säkert hantverk med känsla!
asti:
--- Citat från: equality skrivet 03.03.2011, 23:40:51 ---6/8 är spännande och snyggt trumlir där. Tycker att pianobasen krockar med el-d:o. Gå upp en oktav på pianot? Vanurå 4/4 plötsligt. Häftigt! Och sen tillbaka. Väldigt skickligt. Snygg kör. Fantastiskt fint akkeguraljud, hur gör du? Gillar den dramatiska melodin som harmonierar perfekt med texten. Fin komposition och partierna som bryter passar jättebra. Säkert hantverk med känsla!
--- Slut citat ---
Ja, jag gillar 6/8-takt! Trummorna är plockade direkt från EZ Superior. Ska testa att höja pianot en oktav och se hur det låter!
Vad gäller "akkeguraljudet" gör jag som vanligt, dvs placerar micken (Röde NT2A) ca 20 - 25 cm snett uppåt
gitarrhalsen från resonanshålet på gitarren. Har börjat plocka närmre stallet för att få lite "krispigare" och inte så "rumbligt"
ljud. Preamp Focusrite Trakkmaster med en aning compression, lite reverb (TC Electronic 300), samt skär 2-3 dB vid 125 Hz.
Det blir ju fylligare också genom att spela in två gånger och panorera ut åt varsitt håll. Min gitarr (Martin D28) låter dessutom bra tycker jag.
Roligt att du gillar låten!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
asti:
Kommer inte på något vettigt att göra med denna utan lämnar den så här!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida