Forum > Färdiga produktioner
Asti feat CPG - It's all insane
Fuzzbub:
Jag gillar melodin i verserna speciellt med dom där "upprepningarna". Sätter sig i skallen direkt! :)
Tycker också att det är kul med lite fartigare Asti-alster. ;)
Har inget att klaga på egentligen. Kanske det skulle det ha suttit bra med ett D28-solo någonstans
men det funkar ändå. Jag har bara en hook-up på solon. :huh:
Bra jobb! /JEH
asti:
--- Citat från: Tokai skrivet 10.03.2011, 17:28:54 ---När jag läste takterna 6/8 + 4/4 tänkte jag lite på en Pink Floyd låt som går i tror jag 7/5 + 4/4. (från Dark side... tror jag) Men hade inte väntat nåt liknande. 4/4 skulle i så fall ha blivit ett blues-tema men så blev det inte. Spelar ingen roll.
Väldigt genomarbetat detta. Körena för tankarna till senare Beach Boys med Brian Wilson.
Great stuff!!
--- Slut citat ---
Jag ser det själv som 6/8 hela låten. Men avsaknaden av betoningar i mellanpartiet gör att man nog
kan tolka det som långsam 4-takt, där varje taktslag representerar en snabb 3-takt.....
Roligt att du tycker det känns genomarbetat! Beach Boys... :wub: Håller deras God only knows för att
vara en av pop-historiens vackraste låtar.
Tack för dina tankar Staffan!
/Asti
asti:
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 10.03.2011, 18:51:45 ---Jag gillar melodin i verserna speciellt med dom där "upprepningarna". Sätter sig i skallen direkt! :)
Tycker också att det är kul med lite fartigare Asti-alster. ;)
Har inget att klaga på egentligen. Kanske det skulle det ha suttit bra med ett D28-solo någonstans
men det funkar ändå. Jag har bara en hook-up på solon. :huh:
Bra jobb! /JEH
--- Slut citat ---
Ja, det kändes som att jag måste försöka hitta nya vägar bort från depp-vise-träsket! :)
Tyckte att 6/8 takten var ganska "fartig" och melodin föll sig naturlig på något sätt.
Solon kan vara bra om man är duktig på det, men det är inte min starka sida tyvärr...
Roligt att det funkar!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida