Forum > Demolåtar

Håkan Nilsson & The Flying Saucers "Maskrosfrön" Ny skitigare version

<< < (4/7) > >>

Håkan Nilsson:

--- Citat från: MaxB skrivet 16.12.2012, 22:20:53 ---Gillar stompigheten, stilen påminner mig om 'Vandrar i ett regn', som Pugh sjunger på 'Ett steg till'.

Har bara lyssnat på den version som finns i första inlägget. Förutsätter att det är den som gäller, oavsett hur många versioner som dyker upp i tråden.

--- Slut citat ---
Den första finns inte längre. Det är den här:
http://soundcloud.com/user7908154/fender-king-maskrosfr-n

Håkan Nilsson:
Gjort om en del: Ny sång, och dessutom körsång, polarn sjunger samma stämma två ggr. Både el o ak gitarrna är nya, två av varje.
Tycker jag fått väldigt cleant ljud.

equality:
Låter helt radioklart i mina öron. Svänger bra. Gillar sångsynkoperna och folmusikflörten. Nån liten sur vokalton men va f... Bra jobbat!

Eddi:
Nä sorry härifrån blir det neg - det låter som om du har jäkligt bråttom till bussen men att du vill spela klart ändå - att det sedan är bra proddat är en annan sak.

Håkan Nilsson:

--- Citat från: equality skrivet 13.01.2013, 00:10:22 ---Låter helt radioklart i mina öron. Svänger bra. Gillar sångsynkoperna och folmusikflörten. Nån liten sur vokalton men va f... Bra jobbat!

--- Slut citat ---
Jättetack. Jag har ju gjort den här lite långsammare förut. De versionerna låter väldigt sega tycker jag. Det är lite halvsvårt att bara hålla sig till en vers o refräng utan att kontra till det, men det är sånt jag gillar. Tonartssänkningen som låter som en höjning är det enda som är annorlunda, det blev jag väldigt nöjd med. En enkel låt som jag tagit till mig mer o mer. En del låtar glömmer jag bort med tiden, den här är nåt extra. Texten betyder mycket den med.
Jag ringde polarn Micke Hjelm idag o frågade om han kunde komma o sjunga kör, han släppte det han hade för händer nästan o kom direkt. Det var verkligen grejt, annars är det sååå j-a besvärligt för alla att orka sjunga eller spela.
Jag köpte ett par Ultrasone 2900 öppna lurar att mixa i nyss, de har ganska mycket diskant, men de ska vara bland det mest exakta o rakaste som finns i lurväg. Sen kalibrerade jag om mina passiva trevägs JBL-monitorer, de har ju volymrattar för midden o diskanten, jag fick sänka midden o höja diskanten ganska mycket för att få samma sound som i lurarna. Innan gav de för mycket mid, o mina mixar blev tvärtom förstås, för lite mid, särskilt sången. Nu är det fan så mkt lättare att mixa.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion