Forum > Färdiga produktioner

Clemens - Remix Kitty Crush- So Hott

<< < (4/5) > >>

Markus Broberg:
Låter fräscht och konstigt. Jag blev hooked!

Tokai:
Undrar hur originalet låter? Detta arr/mix passar ju låten som handsken. Helsnygg bas/bastrumma. Dock märks klippen i sången när reverbet liksom skärs av. Men snyggt jobbat!

Clemens:

--- Citat från: Markus Broberg skrivet 18.01.2011, 01:30:12 ---Låter fräscht och konstigt. Jag blev hooked!

--- Slut citat ---

Konstigt gillar jag!  :D Tack! /C

Clemens:

--- Citat från: Tokai skrivet 20.01.2011, 11:48:08 ---Undrar hur originalet låter? Detta arr/mix passar ju låten som handsken. Helsnygg bas/bastrumma. Dock märks klippen i sången när reverbet liksom skärs av. Men snyggt jobbat!

--- Slut citat ---

Tjena Tokai!

Orginalet är väldigt rakt å utan harmisar direkt.. Klippet du hör (  Det i början ? )  låg på orginalfilen, låter nästan som man stängt av en effekt, mer än ett klipp tycker jag.

Efter att ha hört detta några gånger tycker jag " klippet" är ganska coolt... :D

Basen är en ren sinuston,  låter sjukt tråkig ensam men funkar i helheten lustigt nog..

Tack för lyssning! /C

Rattlesnake:
Kompetent gjort, tycker backingen är lika skickligt gjort som sången och man får känslan av en enhet.

Stör mig lite på komprimeringen på sången, speciellt när den går ensam. Det blir en hård diskant som klirrar i mina öron. Märks i vissa konsonanter och inandningarna. Vet inte hur rena sångspåren var från början, det kanske inte är ditt fel...Jag skulle ha önskat en mer transparent kompressor som inte jobbade fullt så hårt, och gärna ha sången lite mer skuren i basen innan kompressorn.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion