Forum > Färdiga produktioner

Clemens - Remix Kitty Crush- So Hott

(1/5) > >>

Clemens:
LÅTNAMN: So Hott
ARTIST/GRUPP: Kitty Crush
GENRE: R&B, Soul
LÅTLÄNGD: 3:10
KOMPOSITÖR: G. Warmby/C Mason/R.v Heyningen
Remix: Clemens
PRODUCENT: C
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3

Gjorde en remix av "So Hott". Fick bara sångspåren att utgå ifrån. ( Remixtävling Songbox ) Dem ville ha en clublåt för dansgolven, men jag tyckte det var kul att göra något annorlunda..Har klippt en hel del i sångspåren å tagit bort en del.. Verkar som denna version kommer på ett släpp någon gång i januari/februari. Ok att ladda upp..misstänker att bolaget vill lite reklam via musikforum då en massa andra remixer ligger överallt....Lite annat än vad man brukar göra  :)

MaxB:
Vad är vad? Har du fått sångspår, klippt runt i dessa och gjort resten själv (instrumenten)?
Fyllig ljudbild, tycker jag. Gillar både röster och instrumentering och arr.

Clemens:

--- Citat från: MaxB skrivet 02.01.2011, 15:47:59 ---Vad är vad? Har du fått sångspår, klippt runt i dessa och gjort resten själv (instrumenten)?
Fyllig ljudbild, tycker jag. Gillar både röster och instrumentering och arr.

--- Slut citat ---

Ja..fick bara sångspår..stökat om i dessa... och sen byggt upp med instrumenten/arret...ja dem har ju bra sångröster kan jag tycka  :)

Wernborg:
Snygg ljudbild. Kul med skivsläpp.  :)

equality:
Jo, bra sångröster  :rolleyes: Är det fortfarande lika "inne" med Cher-AT? Läckert att höra dina snygga synth-färgningar. Fina harmisar där. Skulle vara kul att höra originalet som jämförelse.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion