Forum > Färdiga produktioner
Clemens - Remix Kitty Crush- So Hott
Clemens:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 22.01.2011, 01:39:07 ---Kompetent gjort, tycker backingen är lika skickligt gjort som sången och man får känslan av en enhet.
Stör mig lite på komprimeringen på sången, speciellt när den går ensam. Det blir en hård diskant som klirrar i mina öron. Märks i vissa konsonanter och inandningarna. Vet inte hur rena sångspåren var från början, det kanske inte är ditt fel...Jag skulle ha önskat en mer transparent kompressor som inte jobbade fullt så hårt, och gärna ha sången lite mer skuren i basen innan kompressorn.
--- Slut citat ---
Tjena Rattle!
Ja..sången var galet komprimerad i orginal..och kan tycka även lite vass.. kanske funkade i orginalarret men blev annorlunda med detta arr :unsure: Skoj att du gillar,
hur som helst..Den kommer mixas av någon annan, så det kanske fixas till... Tack! /C
Eddi:
Det slår mig att man är mer kritisk till det KR-folk gjort än annars. Sången på den här är ju egentligen hemskt överstyrd och essig - det tror jag ingen KR-are kommit undan med faktiskt oavsett hur skön låten är. Så jag dissar sången här som icke godkänd resten är bra tihi.
Clemens:
--- Citat från: Eddi skrivet 27.01.2011, 01:19:59 ---Det slår mig att man är mer kritisk till det KR-folk gjort än annars. Sången på den här är ju egentligen hemskt överstyrd och essig - det tror jag ingen KR-are kommit undan med faktiskt oavsett hur skön låten är. Så jag dissar sången här som icke godkänd resten är bra tihi.
--- Slut citat ---
Ja..sången är nog inte överstyrd, bara grymt komprimerad...Bra att något va bra! :D /C
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida