Forum > Färdiga produktioner

Clemens - Remix Kitty Crush- So Hott

<< < (3/5) > >>

MaxB:
Hittade två dunka-dunka remixversioner på youtube. Din är mycket skönare i mina öron
Kan du vara ensam om en halvtempo chill-version?
Superskön!

Clemens:

--- Citat från: asti skrivet 14.01.2011, 21:14:45 ---Jättesnyggt arrangerat och mixat! Bra harmonisättning också med bara sångspåren att utgå från!
Skulle väl iofs inte skadat med lite mer variation, men det är man nog inte ute efter här eller...?
Bra sång! Hur mycket har du fixat och trixat med den?
Låter onekligen proffsigt!

--- Slut citat ---

Hej Asti!

Ja..kul att bara ha sångspår att utgå ifrån...Sången var ju inspelad i nån slags Dance/Clubarr..väldigt "straight". Min version tänjer på takterna så långt det går
å råkade då ut för att stora delar av sången låg i osynk. Så fick klippa upp en hel del å dra hit å dit..tog dessutom bort en del sång..Var tvungen att ringa "Bribedant" å låna ett par extra öron då det i slutändan inte kändes tajt...Dessutom ligger musiken i en slags baktakt till sången i andra versen, där basen kommer in..så det blev trixit  :) /C

Clemens:

--- Citat från: boanjo skrivet 15.01.2011, 14:59:35 ---Snygg ljudbild välarrat.Gillar de sparsammt luftiga trummandet .(Lätt att brassa på med fjärdedelskagge).Var sången processad innan?Missade den tävlingen..något att ta efter här på  KR?javascript:void(0);

--- Slut citat ---

Tjena Boanjo!

Sången var processad  innan..men blev ju tvungen att skära en del då arret, ljudbilden blev en helt annan än ursprunget.  Tror även att det vore en kul grej här på KR, att arra en låt efter bara sångspåren.. :)

Clemens:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 15.01.2011, 15:29:05 ---Va fan C....detta är ju lysande  :wub:

Får lixom gåshud här, tokdiggar verkligen "vangelis" ljuden, framförallt leaden. Den enda smolken i bägaren är slutet. Jag är allergisk mot låtar som slutar med endast sång. Hade varit betydligt skönare med ett coolt instrumentalt outro.

Gött mos mannen  :)

Micke

--- Slut citat ---

Tjena Micke!

Kul att det går hem! :) Skoj att kombinera lite lite annat arr till en annars superkommersiell pryl.. Tycker ju det blev lite cool att sluta låten som den började.. :D
Tack! /C

Clemens:

--- Citat från: MaxB skrivet 15.01.2011, 15:41:58 ---Hittade två dunka-dunka remixversioner på youtube. Din är mycket skönare i mina öron
Kan du vara ensam om en halvtempo chill-version?
Superskön!

--- Slut citat ---

Antagligen.. :D skoj att du gillar! /C

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion