Forum > Demolåtar
equality - Morgon
Harmonica mike:
Flera korta men intressanta ide´r från equality har gått via min lyssning denna måndag.
Roligt att du har avsatt lite tid för musik snickrande;och det finns potencial i de korta utkasten helt klart.Oftast är det ju där det sitter - tid - eller en kombo av lust och tid.Så lira på Mikey medans inspirationen flödar,spela tight och utveckla kan man alltid göra senare då ide´rna hopat sig och kreativiteten avtagit.Det är ju själva spelandet som är kul,det andra är hårt arbete - pust.
Mike
Kornstad:
Du måste se till att spara dig tid för att hinna lira mera!!
Himskans skönt detta och riktigt bra lirat för att vara i en tagning får jag säga.
Tycker inte trummorna är för slamriga egentligen, bara en aning för höga i volym.
Ser fram emot omlirad version där allt sitter med EQ-skärpa och sången är på plats.
Tokai:
Otroligt svårt att svara på om var detta kan leda. Utan sång är man nästan hjälplös. Sångmelodin kan bli vad som helst
Håller med om att det är lite Cat Stevens feeling. Är det ackorden? Kan lika gärna bli nåt helt annat.
Visst är det nåt att jobba på, tajta till och få till en sång som bara du kan. Testa att inte sjunga melodin slaviskt efter ackorden, gärna långa toner till dom uppbrutna ackorden. Men du vet nog bäst själv
MaxB:
Trummorna är i ett annat rum än resten av instrumenten.
Hur skulle den här låta med mindre reverb (stereobreddare?) på gitarrer.
Trummorna är i ett litet rum med träväggar (kort eko?) medan pianot är i en större lokal och gitarrerna kanske mitt emellan?
Det här är en somrig låt! Tänker på sol och värme då jag lyssnar!
equality:
Divid: Ja just och börja inhösta cash! :D Inget vidare spelat men bara som idepresentation kanske det räcker så länge. Tnx.
Eddi: Vad gör man när det lite tid men inte tillräckligt...? Kunde klippt ut guran fr vers 1 till den sista. Ska fila på jullovet hoppas jag. Tnx.
W: awright!
Rattlet: Härlig formuleringsförmåga du har! :D Vet inte om den här är så dribblig. Lite kul att ligga kvar på ett ackord och sen i tredje vändan ta ett annat ackord som i reffen. Skickade en snutt till TV för några år sedan - hörde inte ett smack! Tack för kul kommentar! :)
HM: Tycker som du att det kan var värt att fånga låtidéerna medan de fortfarande tycks uppstå. Har snart hårddisken full och några olika generationers mp3-spelare. Några idéer har sedan kunna användas. Kloka ord Micke, som alltid från dig och hoppas på att få höra din grymma pipa och lir snart igen!
drloop: Såga på! Mindre slarv på nästa förhoppningsvis. Tnx.
Kornstad: Tack Andréas för vänliga ord. Rätt var det är hör jag av mig till dig igen om assistans.
Tokai: Bra tankar om sångmelodi och ackord. CS gillade jag mycket. Ligger nog mycket i sättningen.
MaxB: Som sagt en mycket slarvig inspelning som första skiss. Tror inte det är nåt reverb på trummorna nu. Somrigt passar bra. Minus tjugo här. Thnx Max!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida