Forum > Demolåtar

equality - Morgon

(1/6) > >>

equality:
101219: En kortis, snabbinspelad. Guran i stort sett en enda tagning, låter lite taffligt. Vad tror ni? Nåt att köra vidare på?

101231: Rumstrerat om ordentligt. Ny bas, nytt piano, mixat om trummor, nytt stick... Pianot är nu lagt som jag skulle vilja ha en sångmelodi, när sång kommer till tar jag bort pianot. Gitarren skall dessutom läggas om. Tacksam input om bl a ytterligare instrument? Testat med smöriga violiner, Hammond, synth och andragitarr men jag tycker inte jag får till det. Gärna co-lab om någon känner för det. 

alt länk: http://www.box.net/shared/rhazngta1h

mahan:
Goooood mooorning EQ!
Detta var ju helfin morgonöppning, blev på gott humör. Som vanligt snyggt arrat, finfina harmonigångar och ett luftigt piano som hoppar in nu o då.
Och alla gånger blir jag lika avis på ditt guralir, och allt detta med en enda tagning, oh boy va bra.
Helt klart att detta alster ska jobbas vidare med!
Trummorna kan du dra ner aningen, skramlar på lite onödigt hårt nu.
Och så kommer väl sången åxå smånongom eller....
Bra jobbat!

h.  johan

Gurano:
Hejsan!
Låtgrunden är bra och blir nog kanon med sång! "Melodin/stilen" är för mig lite somrig - längtar du? :D
Tycker att guran kan liras lite bättre (lite halvdöda toner, rassel å stränggnissel ibland). Basen har oxå några hårda anslag som kan tonas ner lite.
Tycker personligen inte att trummorna som de är nu passar så bra till den fina guramelodin, de är lite struttiga liksom (men det är naturligtvis bara min smak det-som allt annat ;)).

Som sagt en bra grund som jag tycker att du ska jobba med och förära med sång - och behåll pianot, för det är bra!

Ha det gott
Gurano

Wernborg:
Förutom att allt måste göras om så är det kanonbra.  :lol:

Ja alltså, en väldigt bra grund. Bara att sätta allt och erövra svensktoppen sedan.

asti:
En intressant låtskiss, som man lite grand kan föreställa sig sången till!
En aning otajt här och där, men du har säkert en idé om hur du vill utveckla låten!
Tycker det andas optimism och spelglädje, något jag själv har svårt att uttrycka.
Gillar arret och man kan definitivt hitta (E)quality-stämpeln där!  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion