Forum > Färdiga produktioner
Gurano & Marruschkka - The show must go on
Gurano:
--- Citat från: Eddi skrivet 30.11.2010, 00:32:41 ---Javisst nu låter Marre mycket bättre. Någonting händer dock när både lead och körer är på - en komprimering kanske som gör att det stör lite? Körerna ligger lite för mycket i mitten tycker jag och de tål lite mer reverb också, basen är något för hög. Det låter som om jag bara klagar men jag hoppas att du inte ser det på det viset.
--- Slut citat ---
Nä det e lugnt - jag hör detsamma som du när det gäller det där med komprimeringen - har ändrat det nu och tror att jag fått bort det mesta av den där fnurran. Sänkte basen ett snäpp oxå.
/G
Eddi:
Mmm nu tror jag det låter bättre lyssnade i lurar denna sena timme. Ska lyssna i monitorerna imorrn.
Du måste berätta hur du får till ditt gura ljud på solot - jag har suttit och trixat en hel del för att hitta det där samtidigt spröda men häftiga soundet. Samma som du slängde in på min låt antar jag.
Gurano:
Tja
Det guraljudet får du med 4 boxar: 1 rätt dos distortion, 1 rätt dos NoiseGate, 1 rätt dos Chorus, 1 rätt dos Reverb och en rätt dos, av Bo Wilson, kopparspunnen vass guramick :)
Gurano
Harmonica mike:
Hej vänner.
Mmmm..Maxb sammanfattade det hela ganska bra,det låter inte som en studioprodd - mera replokal.Det är nog så marigt att få till då man oftast har rätt enkla grejer där.
Reverbet på Marre är lite kort tycker jag.Möjligen är sången lite ojämn i volym,kompressor eller lite automatiseringar fixar biffen.Bra sjunget Marre.
Mike
Marruschkka:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 30.11.2010, 12:07:17 ---Hej vänner.
Mmmm..Maxb sammanfattade det hela ganska bra,det låter inte som en studioprodd - mera replokal.Det är nog så marigt att få till då man oftast har rätt enkla grejer där.
Reverbet på Marre är lite kort tycker jag.Möjligen är sången lite ojämn i volym,kompressor eller lite automatiseringar fixar biffen.Bra sjunget Marre.
Mike
--- Slut citat ---
Hej vän och tack Micael :D
När jag hörde den här låten instrumentalt blev jag så förälskad i gitarren, den känns gråtande på nåt sätt, skriker ut sin plåga..förtätad stämning av sorg och melankoli..och där föll jag pladask, vilken låt bara :P
Jag har ofta problem att få till en bra text, så denna gång rådfrågade jag Dividend om hjälp, ville ha in stämningen om en separation, om ilska, uppgivenhet etc. i samband med detta.
Tack Per för hjälpen, jag har nog skrivit en 1/3 själv här i alla fall, men nu blev det så mycket bättre :rolleyes:
Nu är det inte bara sorg och elände, det finns oxå hopp om att gå vidare!
Tack MaxB och Eddi för uppbygglig kritik ang. mix, den är redan så mycket bättre :wub:
Kan man göra mer?
Kram på er alla som engagerar sej, en kanonbra låt det här, och den kan bara bli bättre ju :P
/Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida