Forum > Färdiga produktioner

Gurano & Marruschkka - The show must go on

<< < (3/8) > >>

Gurano:
Hejsan!
Nu har låten förärats med Marre´s eminenta sång. Tacksam för mixtips.

Ha det gott
Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Gurano_Marre_The showmustgoon.mp3[/mp3]

Eddi:
Den här låter skitbra i lurar med Marres röst bra text också. Men i monitorer låter det inte så kul tycker jag. Marre låter utsmetad mellan vänster och höger främst höger är det någon stereowidener du använt? Jag förstår att du har reverbiserat rösten så att den ska passa in i det övriga men det blir för mycket nu. Mitt råd är att dra in Marre till mitten och torrlägga henne rätt så mycket och låta kören finnas i höger vänster med reverb. Musiken sitter bra.

MaxB:
Det är inte en bra inspelning i en studio men det är en skitbra live-känsla från inspelningen i replokalen. Det enda som inte stämmer är körerna som ligger mycket närmare än allt annat. De är inspelade efteråt.  :rolleyes:

Roligt att ni på riktigt låter som ett band i replokalen! Är det nån konsekvent reverb på allt (utom körerna) som ger den feelingen?

Gurano:

--- Citat från: Eddi skrivet 29.11.2010, 22:43:24 ---Den här låter skitbra i lurar med Marres röst bra text också. Men i monitorer låter det inte så kul tycker jag. Marre låter utsmetad mellan vänster och höger främst höger är det någon stereowidener du använt? Jag förstår att du har reverbiserat rösten så att den ska passa in i det övriga men det blir för mycket nu. Mitt råd är att dra in Marre till mitten och torrlägga henne rätt så mycket och låta kören finnas i höger vänster med reverb. Musiken sitter bra.

--- Slut citat ---
Bra att du säger det, för jag mixar uteslutande i lurar. Jo jag hade lite stereobreddare på mastern, men har nu flyttat in sången lite, tror jag - bättre eller ska den in mer, tycker du?? Leaden har bara pyttelite reverb så det har jag inte ändrat på ännu - kanske funkar nu när sången ligger mer i mitten. Körerna var helt torra men jag la även på pyttelite reverb där med.

--- Citat från: MaxB skrivet 29.11.2010, 23:04:43 ---Det är inte en bra inspelning i en studio men det är en skitbra live-känsla från inspelningen i replokalen. Det enda som inte stämmer är körerna som ligger mycket närmare än allt annat. De är inspelade efteråt.  :rolleyes:
Roligt att ni på riktigt låter som ett band i replokalen! Är det nån konsekvent reverb på allt (utom körerna) som ger den feelingen?

--- Slut citat ---

Om jag kan få det att låta som en skitbra liveinspelning så får jag nog vara nöjd :)
För någon studioinspelning är nog över min förmåga - tycker det blir lyssningsbart bra ändå. Jag la på lite lite reverb på kören.

Tack båda för bra synpunkter
Gurano

Eddi:
Javisst nu låter Marre mycket bättre. Någonting händer dock när både lead och körer är på - en komprimering kanske som gör att det stör lite? Körerna ligger lite för mycket i mitten tycker jag och de tål lite mer reverb också, basen är något för hög. Det låter som om jag bara klagar men jag hoppas att du inte ser det på det viset.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion