Forum > Färdiga produktioner

Gurano & Marruschkka - The show must go on

(1/8) > >>

Gurano:
LÅTNAMN: The show must go on
ARTIST/GRUPP: Wertwein & Hedman
GENRE: Pop/Rock
LÅTLÄNGD: 4.09
KOMPOSITÖR: Wertwein
PRODUCENT: Wertwein
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3

Hej igen!
Började på min tisdagslåt igår och nu har jag ett utkast om ni vill tycka till. Basen är nyss lagd å lite darrig - ska kanske lägga om den?? Tacksam för era tankar osv.

Ha det gott
Gurano

mahan:
Tjou Gurano!
Nu på tisdag så flyter detta snyggt, allt annat tycks sitta i handsken utom trummorna.... dom imellandelen låter så fruktansvärda och enerverande att mann... Näejmen på trumsidan ska du lägga ner mer jobb för det e på den sidan denna låt lever eller dör. Resten av kompet låter jättebra, snygga gurasound, och ett jättefint solosound!

h.    johan

Gurano:
Hejsan
Kul att du gillar flytet - funkar rätt bra i mina öron. Men du har rätt i trummorna! Jag är skitdålig på att fixa bra trummor - ibland lyckas jag men då rör det sig bara om ren å skär tur :)
Kul att du gillar soundet oxå. Du skriver inget om nivåer så jag hoppas väl då att de ligger bra i fas med varandra?

Jag ändrade/dämpade dock de stökiga trummorna lite...bara lite - hoppas till det bättre?

Tack för lyss å tyck
Gurano

Harmonica mike:
Då skall vi se:

Bra stycke detta Göran,helt klart topp 5 hos mig av dina alster.Kantslaget sitter som gjutet i mixen,resterande trummor vet jag inte hur man skulle förbättra..Kanske låta dom ligga tills nån sångerska/sångare nappar - därefter koppla på Johan/Mahan å hans trummerier.
Låten är bra som  sagt,sång måste dit - då har du en bra låt till.

Hade jag haft inspiration hade jag ylat in nåt,men det är stiltje här än.Blir det full storm så..nja kuling räcker nog fint  :)

Edit: Såg att du ville ha en kommentar om mixen,jorå det funkar fint så här.Det är väl mest trummorna som irriterar lite i ljudbilden.Det platta (läs virvel)soundet gör sig inte riktigt till detta rockiga och sköna alster.

Mike

Gurano:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 11.11.2010, 10:03:00 ---Då skall vi se:
Bra stycke detta Göran,helt klart topp 5 hos mig av dina alster.Kantslaget sitter som gjutet i mixen,resterande trummor vet jag inte hur man skulle förbättra..Kanske låta dom ligga tills nån sångerska/sångare nappar - därefter koppla på Johan/Mahan å hans trummerier.
Låten är bra som  sagt,sång måste dit - då har du en bra låt till.
Hade jag haft inspiration hade jag ylat in nåt,men det är stiltje här än.Blir det full storm så..nja kuling räcker nog fint  :)
Edit: Såg att du ville ha en kommentar om mixen,jorå det funkar fint så här.Det är väl mest trummorna som irriterar lite i ljudbilden.Det platta (läs virvel)soundet gör sig inte riktigt till detta rockiga och sköna alster.
Mike

--- Slut citat ---
Tackar - kul att du tycker att den platsar bland topp 5 :)
Jo dessa trummor - Mahan får gärna lägga riktiga trummor - då brukar det bli bra, han kan sin sak :D

Tack för komment HM!
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion