Forum > Färdiga produktioner

Gurano & Marruschkka - The show must go on

<< < (5/8) > >>

Gurano:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 30.11.2010, 12:07:17 ---Hej vänner.
Mmmm..Maxb sammanfattade det hela ganska bra,det låter inte som en studioprodd - mera replokal.Det är nog så marigt att få till då man oftast har rätt enkla grejer där.
Reverbet på Marre är lite kort tycker jag.Möjligen är sången lite ojämn i volym,kompressor eller lite automatiseringar fixar biffen.Bra sjunget Marre.
Mike

--- Slut citat ---
Jo så är det, svårt att få till med enkla grejor + inkompetens vid mixbordet :D. Inte vet väl jag hur man automatiserar ;)
Men det får la duga, som man säger på västkusten.
Nu har jag lagt på en nypa mera reverb på leadsången och lite mera på kören. Men det behövs säkert ännu mera - jag är nog lite feg numer med reverbet, då ni ofta säger att jag använder för mycket, hehe

--- Citat från: Marruschkka skrivet 30.11.2010, 18:18:21 ---När jag hörde den här låten instrumentalt blev jag så förälskad i gitarren, den känns gråtande på nåt sätt, skriker ut sin plåga..förtätad stämning av sorg och melankoli..och där föll jag pladask, vilken låt bara :P
Jag har ofta problem att få till en bra text, så denna gång rådfrågade jag Dividend om hjälp, ville ha in stämningen om en separation, om ilska, uppgivenhet etc. i samband med detta.
Tack Per för hjälpen, jag har nog skrivit en 1/3 själv här i alla fall, men nu blev det så mycket bättre :rolleyes:
Nu är det inte bara sorg och elände, det finns oxå hopp om att gå vidare!
Kram på er alla som engagerar sej, en kanonbra låt det här, och den kan bara bli bättre ju :P
/Marre

--- Slut citat ---
Jag får tacka för att du tog dig tid att sjunga på min idé. Jag får även tacka Divid för lite textbidrag.

Ha det gott

Bengan_gbg:
Det är bra m collabs. Helt klart! Bland det bättre jag hört från Gurano minsann och Marre gör en fin insats med. Lite klarare ton än man är van från Marre???

Marruschkka:

--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 30.11.2010, 23:50:30 ---Det är bra m collabs. Helt klart! Bland det bättre jag hört från Gurano minsann och Marre gör en fin insats med. Lite klarare ton än man är van från Marre???

--- Slut citat ---

Antagligen är det så, brukar bli behandlad med diverse reverb och effekter, men kul är det för det mesta ;)

/Marre

Dividend:
Ja, det är riktigt bra. Guranos bästa vet jag inte om det är, men välcibg bra

Mina öron är söndermixade, efter att har suttit och mixat/skrivit musik i säkert 15-16 timar så, så får återkomma om jag kommer på nåt vettigt att säga.

Nu säger jag bara att det är låter väldigt bra. Texten är kanske lite löjlig och intetsägande, men det sjungs väldigt bra. ;)
Väldigt bra sjunget, refrängen rockar! Kanske lite högt i tonart för marre? :) FÖr mig känns det bara som att hon inte ges utrymme riktigt. Det låter inte ansträngt i den här versionen, men antalet höga noter är färre relativt arret, tycker jag mig höra :)

Gillar väl inte riktigt ljudet på basen. Basgången  är enkel  i versen, men det är nåt som inte stämmer där

Får skriva nåt imorgon...

Gurano:

--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 30.11.2010, 23:50:30 ---Det är bra m collabs. Helt klart! Bland det bättre jag hört från Gurano minsann och Marre gör en fin insats med. Lite klarare ton än man är van från Marre???

--- Slut citat ---
Roligt att höra - man tackar! Japp Marre gör det bra här (oxå ;) )
Jag har flera bra låtar som du missat ;) en av mina personliga favoriter är just nu bl.a. Fly High eller Frispel
Fly high: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=24379.0
Frispel: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=23713.0

Ha det gott
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion