Forum > Demolåtar
JT - Alias Mr Anderson. Fortfarande för osynkat?
MaxB:
--- Citat från: Jay Thomas skrivet 14.11.2010, 22:39:43 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 14.11.2010, 11:56:38 ---Du kan din Umma Gumma!
Jag hör flera Pinkan-ljud än från den epoken men känner också igen genren i din låt.
Skruvar du tremolot på gitarrkompet till vänster innan inspelningen eller efter? Kunde vara intressant att testa några svängar med ett annat gitarrkompljud, utan tremolo och behålla tremolot på andra partier (typiskt Pinkan). Då kommer du undan Mahans tips om att köra en annan ackordssväng :D
Sänka volymen på komptremolot lite eller dra bort nånting som är vasst i diskanten på den.
--- Slut citat ---
Tack MaxB! :)
Bra tips där! :) Ska kolla när dygnet har 28 timmar om jag kan få till det.
--- Slut citat ---
Jag har gett upp den kollen! ;)
I januari tror jag min tid normaliseras och musiken kan få tillbaka en viss del av dygnets timmar.
Dividend:
instrumentet som kommer in runt 1:20 är mysig, utvecka den... :)
Härlig ljudbild, lite psykedeliskt och trivsamt
Clemens:
Tycker det finns en del av Bo Hansson i detta..schyssta sounds, men väldigt vad det är otight å sackigt.. jobbas vidare på :unsure: vore nog värt besväret kan jag tycka! /c
clavinova:
Tack Dividend! :) Får se hur jag gör.
Clemens, tack! :) Jag kommer nog lägga denna åt sidan då jag inte kan spela om saker som inte är dokumenterade. Det mesta jag gör är "one-off" och finns det inte midi-dokumenterat, läggs det ner. Trist men så är det.
Rattlesnake:
Haha,
fanken gör du sån här musik också? :D Lesliegitarr, farfisaorgel och moog!? Låter som filmmusik till någon ungdomsfilm om storstadsbetong från ca 1968. Läckert som bara den.
Trummorna låter lite för snälla, både i samplingarna och i komprimeringen. Psykedeliska cymbaler får gärna pumpa och klippa av baskaggeslagen.
Det är lite otajt stundom, men förutom cymbalslagen i början tror jag det mesta nog beror på att basen inte är rock solid.
Lite baklängesprat och trafikljud till det här så. :P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida