Forum > Demolåtar

JT - Alias Mr Anderson. Fortfarande för osynkat?

<< < (5/5)

clavinova:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 18.11.2010, 11:13:54 ---Haha,
fanken gör du sån här musik också? :D Lesliegitarr, farfisaorgel och moog!? Låter som filmmusik till någon ungdomsfilm om storstadsbetong från ca 1968. Läckert som bara den.

Trummorna låter lite för snälla, både i samplingarna och i komprimeringen. Psykedeliska cymbaler får gärna pumpa och klippa av baskaggeslagen.
Det är lite otajt stundom, men förutom cymbalslagen i början tror jag det mesta nog beror på att basen inte är rock solid.
Lite baklängesprat och trafikljud till det här så.  :P

--- Slut citat ---

Hej och tack Rattlesnake! :)
Absolut, detta är ju uppväxtmusiken! Upptäckte den bara 35 år för sent... Som ovan skrivet, kommer vara svårt att lägga om men jag får se hur jag gör...

Rattlesnake:
Jo, en liten fundering som jag glömde säga... Du kallar det jam, men det är bara du som spelar och du har inte spelat in något midi utan bara audio om jag förstår rätt? Jag missade det förra jammet du nämner, du kanske skrev då vad jag funderar över nu: hur har du gått fram med denna låt ? Körde du du tempot fritt eller mot klick? Och vad är tanken bakom? Typ en reaktion mot det kliniskt kvantiserade, copy-paste-kulturen? (Går själv i sådana tankar) :)

Eddi:
Ursprungsfrågan var om jag uppfattar det rätt är detta tajtare än förra försöket? Svaret är; definitivt! Låter riktigt bra emellanåt t.o.m. om guran.

cykeln:
Orgeln en bit är mycket Floyd
samtidigt har du en git och synt som är mycket Bo Hansson
snygg blandning
Ja detta är psykedelisk så det zvirvlar
Får en massa minnesbilder ....

Hade just köpt Piper at the gates...
Satte på den på radiogrammofonen
satte mej för att lyssna
När första sidan var slut och jag skulle vända
såg jag att den var spelad på 45 rpm
Hade inte märkt något ....

clavinova:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 18.11.2010, 17:15:54 ---Jo, en liten fundering som jag glömde säga... Du kallar det jam, men det är bara du som spelar och du har inte spelat in något midi utan bara audio om jag förstår rätt? Jag missade det förra jammet du nämner, du kanske skrev då vad jag funderar över nu: hur har du gått fram med denna låt ? Körde du du tempot fritt eller mot klick? Och vad är tanken bakom? Typ en reaktion mot det kliniskt kvantiserade, copy-paste-kulturen? (Går själv i sådana tankar) :)

--- Slut citat ---

Jodå, det ligger midi på klaviatur och trummor! Däremot är bas och gitarr riktiga, inspelat mot klick och trummor. Och mycket riktigt som Eddie redan skrev, det handlade om jag lyckats spela tightare i jämförelse med förra "jammet".

--- Citat från: Eddi skrivet 18.11.2010, 22:28:14 ---Ursprungsfrågan var om jag uppfattar det rätt är detta tajtare än förra försöket? Svaret är; definitivt! Låter riktigt bra emellanåt t.o.m. om guran.

--- Slut citat ---

Tack Eddi! :) Och som ovan skrivet, helt korrekt uppfattat!

--- Citat från: cykeln skrivet 18.11.2010, 22:47:41 ---Orgeln en bit är mycket Floyd
samtidigt har du en git och synt som är mycket Bo Hansson
snygg blandning
Ja detta är psykedelisk så det zvirvlar
Får en massa minnesbilder ....

Hade just köpt Piper at the gates...
Satte på den på radiogrammofonen
satte mej för att lyssna
När första sidan var slut och jag skulle vända
såg jag att den var spelad på 45 rpm
Hade inte märkt något ....

--- Slut citat ---

Härligt cykeln! :)

Hoppsan med skivan. Kanske mixad av Alan Parsons för att kunna spelas upp med olika varvtal? ;)  :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion