Forum > Demolåtar

JT - Alias Mr Anderson. Fortfarande för osynkat?

<< < (3/5) > >>

mahan:
Tjou JT!
En sakta skärgårdsblues I presume. Mycket stämningsfullt, kunde lyssna på fler såna, avkopplande stuff.
Gitarrsoundet gillas, orgeln lite vass kanske, bra trumsound och en snygg bas. En B-del med lite annorlunda ackordgång kunde sitta som en bra kontrast, bara som en idé! :)

h.  johan

Håkan Nilsson:
Skitbra psykedeliskt. Förbannat bra. Och inte fan sackar trummorna? Hur kan ni tro det. Det här var underbar musik. Fast det var alldeles för kort.

clavinova:

--- Citat från: mahan skrivet 10.11.2010, 16:38:12 ---Tjou JT!
En sakta skärgårdsblues I presume. Mycket stämningsfullt, kunde lyssna på fler såna, avkopplande stuff.
Gitarrsoundet gillas, orgeln lite vass kanske, bra trumsound och en snygg bas. En B-del med lite annorlunda ackordgång kunde sitta som en bra kontrast, bara som en idé! :)

h.  johan

--- Slut citat ---

Tack johan! :)
Eftersom jag inte kan spela gitarr, blir det inga fler ackord utan de jag "råkar" pricka det är de som gäller.  ;)
Orgeln kan fixas, och lite annat pyssel.

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 12.11.2010, 22:46:50 ---Skitbra psykedeliskt. Förbannat bra. Och inte fan sackar trummorna? Hur kan ni tro det. Det här var underbar musik. Fast det var alldeles för kort.

--- Slut citat ---

Tack Håkan! :)
Har en psykedelisk period just nu. Mycket inspirerad av Pink Floyds Umma Gumma och Echoes, Live at Pompeij. :)

MaxB:
Du kan din Umma Gumma!
Jag hör flera Pinkan-ljud än från den epoken men känner också igen genren i din låt.

Skruvar du tremolot på gitarrkompet till vänster innan inspelningen eller efter? Kunde vara intressant att testa några svängar med ett annat gitarrkompljud, utan tremolo och behålla tremolot på andra partier (typiskt Pinkan). Då kommer du undan Mahans tips om att köra en annan ackordssväng  :D

Sänka volymen på komptremolot lite eller dra bort nånting som är vasst i diskanten på den.

clavinova:

--- Citat från: MaxB skrivet 14.11.2010, 11:56:38 ---Du kan din Umma Gumma!
Jag hör flera Pinkan-ljud än från den epoken men känner också igen genren i din låt.

Skruvar du tremolot på gitarrkompet till vänster innan inspelningen eller efter? Kunde vara intressant att testa några svängar med ett annat gitarrkompljud, utan tremolo och behålla tremolot på andra partier (typiskt Pinkan). Då kommer du undan Mahans tips om att köra en annan ackordssväng  :D

Sänka volymen på komptremolot lite eller dra bort nånting som är vasst i diskanten på den.

--- Slut citat ---

Tack MaxB! :)
Bra tips där! :) Ska kolla när dygnet har 28 timmar om jag kan få till det.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion