Forum > Demolåtar

Vallhagen - You Should Know Better

<< < (4/6) > >>

Vallhagen:
Tack för kommentarer Kornstad o MaxB.

Du kan ha en god tanke Kornstad, att faktiskt byta pianoljud, när det väl hamrar igång. Jag har funderat på om man skulle fläska på med nån fetsynth i stället, men landat i att instrumenteringen ska vara såhär; piano-bas-gitarr. Relativt sparsamt. Men man får ju, som du skriver, byta pianoljud.

MaxB, kul att du (liksom jag faktiskt), tänker "enkel punk". Det är festligt hur vi associerar, någon säger opera, någon säger nåt helt annat:). Steget däremellan är kanske inte så långt.

Hur som helst - med några dagars distans till senaste sångpåläggen - tror jag det sitter nu, framförande och arr. Nu återstår mix:)

asti:
Den här sortens "hårdrock" har jag inget emot!
Bra variation i låten, snyggt intro och outro och bra framfört!
Hittar inget att anmärka på! Tycker det låter bra!

Vallhagen:
Tack för det Asti. Då får du se fram mot färdigmix;)

tjing

freddy:
Alltid intressant att höra dina nya låtar V.

Tycker nog den känns lite lång, refrängen blir lite tjatig mot slutet. Så jag tycker nog låten skulle tjäna på att bli lite editerad. Så får man lyssna igen istället...

...annars gillade jag.

Hoppas det kommer på lite mer rum sen i slutmix, t.ex virvel osv.

karl:
nice....först trodde jag att det var en cover....Beatles va? samma låttitel??? Real nice får lite Sparksvibbs av verserna...bra refräng bra spelat bra sång grymt outro och då menar jag alldeles innan det softa på slutet ...nice :)   Allt gott k

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion