Forum > Demolåtar
Vallhagen - You Should Know Better
Vallhagen:
Edit 20101113:
Ladda hem version 2 här:
http://dl.dropbox.com/u/10190945/YouShouldKnowBetter_slask2B.mp3
...nya versionen innehåller MER SÅNG i refrängerna, samt ändrade refrängtrummor. i övrigt samma som förut. Ni behöver alltså fortfarande inte kommentera mixen, den är bara slask:)
LÅTNAMN: You Should Know Better
ARTIST/GRUPP: Nine In Nelds
GENRE: Hårdrock (?)
LÅTLÄNGD: 5:05
KOMPOSITÖR: Bengt Vallhagen, Christian Eriksson, Bengt Gustafsson
PRODUCENT: Bengt Vallhagen
EV. MEDVERKANDE: Bengt Vallhagen
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3
Jo herr Vallhagen har en replokal där han och två musicerande vänner träffas 1-4 gånger i månaden och lattjar och (mest) skriver nytt material som aldrig blir färdigt. Vi har ett skissblock med säkert hundra oklara och otextade idéer.
Detta är en sån. Jag tog hem idén, skrev en text och spelade in den. Iden denna gång var att hålla igen liiiite (nåja) på instrumenteringen, så jag skippade alla keyboards utom ett piano.
Tyck gärna nåt, om ARR och framförande. Och fsts själva låten, den kan ju vara kass eller bra oxå. Däremot är den helt omixad så bry er inte om det.
Två tankar: (1): Är låten för lång? Det är en rätt simpel rockrökare som ändå klockar in över fem minuter. (2): Borde jag "öka" vrål-o-sånginsatserna ännu mer i åtminstone slutrefrängen? Jämntjockt?
Hell well thing hopp!
Edit: Nähä, låtlänken hängde inte med... stay tune...
Vallhagen:
Här, högerklicka, ladda hem:
[]
...emedan jag försöker ladda upp på KR-s server... fattar inte varför jag misslyckas:D
Edit: Länk borttagen, se högst upp i förstaposten!
Håkan Nilsson:
Lyssnar o skriver samtidigt. Bra med Dropbox i nytt fönster så man kan göra det. Har en vag förhoppning om att själv kunna använda dropbox nån gång.
Kanske introt är för långt?
Bra ös.
Bra låt, det händer mycket roligt mot senare delen så om man gillar liknande skitig rock så tror jag absolut inte att den blir för lång, tvärtom, nu när pianot fejdar tänkte jag att det borde kommit igång en vända till med ett par minuters råmangel och rossliga gitarrer. :P
Ps. Lyssnar andra gången nu, och introt kändes inte alls för långt. Snyggt med varierande tempo där.
Vallhagen:
Hallå herr nilsson!
Jag satt faktiskt precis och lyssnade på din låt och garvade åt dina inlägg kring dropboxande och uppladdningsdilemma :D ... det är för lite diesel i datorn, right!
Tack för kommentarer. Och nä, inte är introt för långt, inte avslutningen heller. "Lajv" i replokalen så brukar vi köra introsvängen som ett snällt gitarr-bas-battle. Fintar med olika tempon liksom.
Visst, jag kan trycka dit ett par refränger till, göra låten sju minuter :)
tjing
kpinnen:
Låten röjer på och är bra.
Men jag håller nog med din tanke om att den är kanske lite lång, och även om att du nog bör ta i mer i sången, din röst spricker så snyggt.
Bra spelat spelat förövrigt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida