Forum > Demolåtar
Vallhagen - You Should Know Better
Håkan Nilsson:
För långt, nej! Det är ju ingen schlager, så att tänka på att den måste vara radio-kort tycker jag är fel. Många band spelar nästan bara långa låtar och är framgångsrika ändå. Neil Young tex. Fast det där känner du ju själv, lyssna till din inre dirigent, han vet.
Vallhagen:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 07.11.2010, 11:05:10 ---För långt, nej! Det är ju ingen schlager, så att tänka på att den måste vara radio-kort tycker jag är fel. Många band spelar nästan bara långa låtar och är framgångsrika ändå. Neil Young tex. Fast det där känner du ju själv, lyssna till din inre dirigent, han vet.
--- Slut citat ---
Jo jag vet:) ... men ibland blir den inre dirigenten vankelmodig. I torsdags så var jag rätt övertygad om att det här är en av mina/våra bättre. Sen stod jag och gastade och sjöng och skrev text om vartannat i ett riktigt maratonpass tidigare i helgen. Tills öronen blöder lixom halsen och man tycker det mesta bara låter halvdant. Tricket är förstås att vila en eller ett par dagar, men tills dess kan jag ju suga i mig lite feedback:). Sen ska jag försöka mixa till den oxå.
kpinnen: Tack för tankar. Du bekräftar min lilllla misstanke att jag kanske på nåt sätt ska öka mer där det ökas. Det ligger faktiskt flera sångspår (och flera stämmor) på bryggan än refrängen, det kan ju ge en neråtkänsla i stället för lyft, när man väl kommer fram till refrängen.
spacetrucker:
För lång, nej för tusan. Jag gillar denna bra såhär, inte för jämntjock alltså, åtminståne om du frågar mig. Oj va super det blev med dubbeltempot. Nästan lite symfoniskt, kunde nästan höra en stoor stråkorkester där.
Vet inte vad det beror på men det knäpper, hörs åtminståne i lurar, lite störande. Försökte komma på om det knäppte på samma ställe varje gång kom inte till nån slutsats.
Omixad eller inte, väldigt skön låt :D
Space
edit: knäppandet har nog inget med din låt att göra, hör samma ljud t ex på youtube... men inte på kr-spelarem dock :unsure:
Wernborg:
Låter lite som en syntpoplåt från åttiotalet arrat för rockorkester. :D
Tycker att det rockar på bra.
Trumkompet i refrängen gör att det tappar fart tycker jag. Mer öppen hihat och rakt 2-4 komp. Tycker att gitarrerna är liiiite för hårdrockiga för stilen.
Sen kan man tro att det är en trummis som mixat. Sång och trummor står främst. Några meter bakom gitarristerna.
Rock!
Eddi:
Får mig att tro att det är en låt från en rockopera där det alltså finns både en genomtänkt intrig och flera låtar. Känns som om det finns ett klassiskt verk i botten. Jag tycker det låter hur bra som helst - snygg röst och bra guror etc. kanon på alla sätt och vis och jag vill höra resten av rockoperan.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida