Forum > Demolåtar
Vallhagen - You Should Know Better
Burnin Sven:
Gillar den oxå
Vallhagen:
Hallå igen. Gott med lite mer åsikter. Tack!
Wernborg: Först som sist: Låten är inte mixad alls. Vi tar det nästa varv.
Du kan ha en god tanke om "annat trumkomp" i refrängen. Ty det är något där, det jämntjockas i stället för lyfts. mhm, kan vara trummor inblandat i det.
mr SWEN: Tack. Digga på.
Eddi: Lattjo med de här opera-musikal-associationerna. Själv tycker jag att vi slängt ihop en treackords punkdänga, men det kanske är nåt annat:). Fast när jag tänker efter så har jag hört liknande förr, jämförts med Rockmusikal o Bowie. Kanhända sitter jag på en sån ådra.
Space: Gott att längden funkar. Jag börjar tro att den gör det oxå. Men den stora orkestern får vara den här gången. Jag har faktiskt medvetet hållit igen instrumenteringen i denna. pianogitarrbastrummor, thats it.
tjing:)
Vallhagen:
Hallå igen. Jag lade mer sång och pillade liiiite på refrängtrummorna (hear hear Wernborg!). Nu tror jag det är färdigarrat.
Länk till slask 2 (även i trådens förstapost):
http://dl.dropbox.com/u/10190945/YouShouldKnowBetter_slask2B.mp3
Ni behöver fortfarande inte kommentera mix, men tyck gärna om annat:)
tjing
MaxB:
Kaxig grupp (pluspoäng). Bra driv (fler pluspoäng). Enkelt och säkert (nån till poäng).
Rolig punkgrupp! Hör inte baskaggen så mycket som jag skulle vilja i det hetsiga spelet 3/5 in i låten. Men det är ju relaterat till mixningen som kommer sen.
Kornstad:
Skitbra detta!!
Gillar hur låten vandrar i tempo i inledningen, man vet inte riktigt var man skall hamna innan det drar igång ordentligt.
Kanske testa med befintligt piano i inledningen och byta till ett något hårdare när låten rockar igång. Känns lite för soft nu för att passa övriga musiken, men skulle nog vara för hårt om man bytte från inledningen.
Skönt när låten stannar upp i slutet. Snyggt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida