Forum > Demolåtar

Vallhagen - You Should Know Better

<< < (5/6) > >>

mahan:
Tjou Vallhagen!
Introt:
 får mig att vänta på nåt stort klassiskt verk, mycket snyggt arr där. Släng in en cello ännu där så får den klassiska inledningen en stor prick på i:et.

Vers:
Lite lågt för sången, når inte riktigt rätt tryck i den tonarten men sen när du kommer upp i dina tryggare frekvenser så sitter sången schmäck!

Chorus:
Verkligt god catch i reffen... You Should Know Better! Tycker mig höra nåra svaga stämmor som definitivt ska upp, Snyggt

Kompet:
Gurakompet i första versen låter alltför suddigt, svårt att urskilja vad dom lirar. Lite vassare sound med rejäl attack kunde ge dom bättre tryck, punch o touch.
Riffsounden på gurorna gillas o tycker att ett lite längre soloparti skulle kunna sitta snyggt.
Och pianot har hittat sin plats genom hela låten, bra arrat alltså.

Trummor:
Dom får nog lägsta poäng i låten just nu fast det märks att det är jobbat med dom. Virvelkaggen låter för roomig och baskaggen jobbar lite onödigt intensivt stundom, kunde köra mer i sync med basguran, den jobbar snyggt.

Arr:
Du frågar om låten är för lång... svar: JA. Det som jag kunde plocka bort är det hetsiga dubbelkaggepartiet 3:10-3:51, hur väl det än e lirat så sitter det icke in i denna låt, det partiet gör att låten, som annars har ett jättebra sväng, helt plötsligt stannar upp vid 3:10 och mister sitt "HÅLLIGÅNG" för nästan en minut...
Så bort med "hetspartiet" och låt refrängen ljuda på för fullt, för det är den som gör att folk i nästa sommar på estraderna kommer att sjunga med som aldrig förr!

Sammandrag då
Här e låten som har HITVARNING! Lite mer jobb med trummorna, tajtare breaks, "hetspartiet" bort och ni sitter på en guldklimp! BRA! :)

h.  johan

Vallhagen:
Tack för fler kommentarer!

Freddy: Jodå, mixen ska fixas till. Jag noterar kommentaren om längd. Kul att det gillas i övrigt!

Karl: Du är faktiskt person nummer 2-3 som nämner Sparks efter att ha hört låten. Kul efterson jag aldrig haft dem i åtanke:) . men beatles har väl inte gjort nåt med samma titel? ...och jo, jag gillar oxå slutet!

mahan: Tackar för ett synnerligen långt o kreativt tyck. Jag tar till mig allt du skriver, inklusive risken för hitvarning;). Och jodå, sångstämmorna kommer att höras i mixen sen. Även gitarrljudet går att pilla på, det är nåt pluggaktigt, jag har bara huggit en preset.

och som sagt, det är en råmix ni lyssnar till.

tjing

Clemens:
Ja skitbra å klurig låt. Sparks skrev Karl, får såna vibbar oxå.. bra sångröst måste jag säga..vilket ös!  :)

Vallhagen:

--- Citat från: Clemens skrivet 16.11.2010, 22:01:29 ---Ja skitbra å klurig låt. Sparks skrev Karl, får såna vibbar oxå.. bra sångröst måste jag säga..vilket ös!  :)

--- Slut citat ---

Halloj Clemens. Tackar för glada tillrop. Och fler sparksreferenser;) .

Watch out for next version.

Mats:
Rockar bra, skön låt, fick lite Sparksvibbar ett tag

Oj precis innan "Posta" ser jag fler tyckte det :)

Edit: bra jobbat för att va slaskmix, mina slaskar låter det slaskar om ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion