Forum > Demolåtar
Håkan Nilsson "När ingen fyr är tänd" Lagom med diskant o bass nu?
Jocke:
Tycker det "limmar" gott och hänger ihop bättre än senast jag lyssnade! :) Orgeln och gura-kompet är helt underbart tillsammans. :wub: Det kan vara mina sunkiga lurar som luras men jag tycker att det blir lite "bumligt" - dra ner högbasen bara lite lite grann så är du "hemma" i min värld! :)
MaxB:
Skönt. Det måste alltid vara mixen i första inlägget som gäller! Annars är jag och många med mig vilse då det finns massor av sidor i en sån här tråd!
Kul att spela gitarr till den versionen. Din låt här - och Harmonica Mikes låt, som jag lyssnade på nyss, har inspirerat mig att spela gitarr, på ett sätt jag inte gjort på länge. Gitarr är ett underbart uttrycksfullt instrument och du hanterar den mycket skönt!
Tokai:
Baskaggen låter inte så bra. Ingen botten i den. För mycket klick. Var hihaten? Ersätts den av en tamburin? Och den låter lite tafflig - inget bestämt över den. Orkar inte läsa igenom allt om jag missat nåt.
Gitarren är min behållning - fullkomligt strålande. Sången är bra också.
Harmonica mike:
Sista mixen Håkan :wub:
Den tar vi sa polisen.Denna gång så fick jag sånt där skönt hårresning på armarna..
Mike
BluesBoy:
Hmm...har du gjort om arret helt och hållet? Eller är det jag som inte skall lyssna på sidan 1 i första inlägget?
Baskaggen låter inte rolig alls. Tycker helt klart att ljudbilden var bättre på de "senare" mixarna, på typ sidan 3/4 eller något.
Sång är bra som vanligt, gitarr likaså.
Edit: Saknar helt klart orgeln.....
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida