Forum > Demolåtar
Håkan Nilsson "När ingen fyr är tänd" Lagom med diskant o bass nu?
Håkan Nilsson:
--- Citat från: Tokai skrivet 16.02.2013, 20:43:16 ---Baskaggen låter inte så bra. Ingen botten i den. För mycket klick. Var hihaten? Ersätts den av en tamburin? Och den låter lite tafflig - inget bestämt över den. Orkar inte läsa igenom allt om jag missat nåt.
Gitarren är min behållning - fullkomligt strålande. Sången är bra också.
--- Slut citat ---
Kanske har du lyssnat på en tidigare version... Den i första inlägget var tills för två minuter en tidig grej med SR16 trummaskin. Nu har jag bytt den till en med levande trummor orgel mm. Jag hör hihaten i alla fall på denna.
Håkan Nilsson:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 17.02.2013, 14:07:10 ---Sista mixen Håkan :wub:
Den tar vi sa polisen.Denna gång så fick jag sånt där skönt hårresning på armarna..
Mike
--- Slut citat ---
Bra! Jag lyssnar nu med några dars mellanrum o hittar inte heller några större fel. Tackar 1000 gr!
Håkan Nilsson:
--- Citat från: BluesBoy skrivet 17.02.2013, 14:19:25 ---Hmm...har du gjort om arret helt och hållet? Eller är det jag som inte skall lyssna på sidan 1 i första inlägget?
Baskaggen låter inte rolig alls. Tycker helt klart att ljudbilden var bättre på de "senare" mixarna, på typ sidan 3/4 eller något.
Sång är bra som vanligt, gitarr likaså.
Edit: Saknar helt klart orgeln.....
--- Slut citat ---
Om du inte hör nån orgel har du nog hört den gamla stenåldersversionen med trummaskin. Nu har jag bytt i första inlägget, Enbart levande musiker nu.
Det här är samma version som i första inlägget:
http://soundcloud.com/user7908154/h-kan-nilsson-the-flying-1
BluesBoy:
Ja, det där var ju en j-a skillnad, hehe. Sådär skall det låta. Bra jobbat, Nilsson!
Håkan Nilsson:
--- Citat från: BluesBoy skrivet 20.02.2013, 22:56:40 ---Ja, det där var ju en j-a skillnad, hehe. Sådär skall det låta. Bra jobbat, Nilsson!
--- Slut citat ---
Tack... Men nog är det en och annan förutom jag som börjar med en version och sen lägger ut nya eftersom tråden flyter på, och lämnar den första o sämsta i huvudinlägget?
Ska tänka på det framöver...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida