Forum > Demolåtar
Astis Orkester med Emlan - Du är allt som jag har (ny version)
asti:
--- Citat från: Wernborg skrivet 16.11.2010, 14:13:29 ---Det att låten inte lyfter tror jag delvis hänger ihop med gitarren i verserna, att det arrmässigt blir lite jämntjock, brist på dynamik. Det är nog inte ett crescendo i arret jag efterfrågar, kanske mer att kompositionen inte tilltalar mig i så fall. Och då skulle bättre utnyttjad dynamik hjälpa till att "lura" mig.
Slutet är mer brist på ett slut tycker jag. Den slutar ju bara där refrängerna brukar sluta utan att något följer. Ett kort ritt. och sedan avslut på grundackordet bara?
Klarare? :)
--- Slut citat ---
OK, då förstår jag nog vad du menar, sånär som på "ritt."! :)
Fuzzbub:
--- Citat från: asti skrivet 16.11.2010, 12:48:15 ---Tack för alla kommentarer, tips och uppmuntrande ord!
Det är ju först och främst Emlan som ska ta till sig det för sin fina sång!
Fuzzbub - Förstår inte meningen "Dock försvinner svänget från versen, för där får du till ett skönt sväng på nåt sätt"?
/Asti
--- Slut citat ---
Ja det var kanske lite klantigt formulerat. Jag menade att i versen får du till ett schysst sväng men att det försvinner (svänget alltså)
när "du är allt som jag har" -delen kommer. Jag gillar det partiet iallafall så det funkar! :)
asti:
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 16.11.2010, 15:53:19 ---
--- Citat från: asti skrivet 16.11.2010, 12:48:15 ---Tack för alla kommentarer, tips och uppmuntrande ord!
Det är ju först och främst Emlan som ska ta till sig det för sin fina sång!
Fuzzbub - Förstår inte meningen "Dock försvinner svänget från versen, för där får du till ett skönt sväng på nåt sätt"?
/Asti
--- Slut citat ---
Ja det var kanske lite klantigt formulerat. Jag menade att i versen får du till ett schysst sväng men att det försvinner (svänget alltså)
när "du är allt som jag har" -delen kommer. Jag gillar det partiet iallafall så det funkar! :)
--- Slut citat ---
Nej, det är nog jag själv som är lite skadad av grammatikpluggande i yngre dar! :)
Men nu är jag med! Tack för förtydligandet!
/Asti
Wernborg:
--- Citat från: asti skrivet 16.11.2010, 15:31:52 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 16.11.2010, 14:13:29 ---Det att låten inte lyfter tror jag delvis hänger ihop med gitarren i verserna, att det arrmässigt blir lite jämntjock, brist på dynamik. Det är nog inte ett crescendo i arret jag efterfrågar, kanske mer att kompositionen inte tilltalar mig i så fall. Och då skulle bättre utnyttjad dynamik hjälpa till att "lura" mig.
Slutet är mer brist på ett slut tycker jag. Den slutar ju bara där refrängerna brukar sluta utan att något följer. Ett kort ritt. och sedan avslut på grundackordet bara?
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ritardando
asti:
--- Citat från: Wernborg skrivet 16.11.2010, 16:46:39 ---
--- Citat från: asti skrivet 16.11.2010, 15:31:52 ---
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ritardando
--- Slut citat ---
OK, hade inte förstått även om du stavat med ett t! :)
Ja, det kunde vara en idé....hmmmmm :unsure:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida