Forum > Demolåtar
Astis Orkester med Emlan - Du är allt som jag har (ny version)
Dividend:
Väldigt bra sjunget Emlan. Riktigt bra. Blir berörd, vilket jag inte blev av astis tolkning :unsure:
Jätte bra colabb. Håller med alla föregående talare! Speciellt det som W skriver om elbas!
Fast acken tycker jag inte skall bort..
Emlan:
Dividend,
Wernborg,
mahan,
freddy,
Marruschka
cykeln,
TACK för alla fina ord om min sång! :)
Det var då glädjande såhär på morgonkvisten:) Och om man är glad får man bättre immunförsvar så då blir jag frisk också.... för jag har nog fått en liten släng av lågstadiebakterier.. :)
Fuzzbub:
Har missat denna, men det låter förträffligt. Sången är odiskutabel och instrumenten passar in perfekt. Tycker inte att du
ska lyfta bort något. Kan hålla med Tokais tidiga kommentar att det blir lite vimsigt med alla dur-mollbyten men efter ett par
lyssningar är det inget som stör tycker jag. Dock försvinner svänget från versen, för där får du till ett skönt sväng på nåt sätt. :)
Det här gillas! /JEH
asti:
Tack för alla kommentarer, tips och uppmuntrande ord!
Det är ju först och främst Emlan som ska ta till sig det för sin fina sång!
Mahan - Ska fundera på det du nämner om stråkarna! Kanske ska testa en gitarrslinga i stället...
Wernborg - Elbas kanske skulle göra sig bättre....Tyckte iofs att ståbasen funkade bra ihop med trummorna. Ska testa!
Tror inte jag vill skippa de akustiska gitarrerna, blir nog väl tomt då!
Testade torrare sång, men det kändes som i ett annat rum då. Kändes inte som en enhet tillsammans med kompet.
Vet inte riktigt vad du menar med att låten aldrig "lyfter"! Arret är upplagt efter ett lugnt och jämt tempo och är
inte avsett att mynna ut i någon form av crescendo.....
Vet inte heller hur jag ska tolka "knasigt" slut!? Som Gurano påpekar kunde slutackordet få klinga ut lite längre.
Fuzzbub - Förstår inte meningen "Dock försvinner svänget från versen, för där får du till ett skönt sväng på nåt sätt"?
/Asti
Wernborg:
--- Citat från: asti skrivet 16.11.2010, 12:48:15 ---Wernborg - Elbas kanske skulle göra sig bättre....Tyckte iofs att ståbasen funkade bra ihop med trummorna. Ska testa!
Tror inte jag vill skippa de akustiska gitarrerna, blir nog väl tomt då!
Testade torrare sång, men det kändes som i ett annat rum då. Kändes inte som en enhet tillsammans med kompet.
Vet inte riktigt vad du menar med att låten aldrig "lyfter"! Arret är upplagt efter ett lugnt och jämt tempo och är
inte avsett att mynna ut i någon form av crescendo.....
Vet inte heller hur jag ska tolka "knasigt" slut!? Som Gurano påpekar kunde slutackordet få klinga ut lite längre.
--- Slut citat ---
Det att låten inte lyfter tror jag delvis hänger ihop med gitarren i verserna, att det arrmässigt blir lite jämntjock, brist på dynamik. Det är nog inte ett crescendo i arret jag efterfrågar, kanske mer att kompositionen inte tilltalar mig i så fall. Och då skulle bättre utnyttjad dynamik hjälpa till att "lura" mig.
Slutet är mer brist på ett slut tycker jag. Den slutar ju bara där refrängerna brukar sluta utan att något följer. Ett kort ritt. och sedan avslut på grundackordet bara?
Klarare? :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida