Forum > Demolåtar
Astis Orkester med Emlan - Du är allt som jag har (ny version)
asti:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 18.11.2010, 00:20:05 ---Vilken bra låt, älskar det här! ^_^
Emlan tolkar det här helt suveränt, med liten antydan till jazz/blues i små hesa vibraton, mmm... :D Perfekta intoneringar. Misstänker att Emlan är proffsigare än oss andra... ;)
En liten dist på "kall" i kallsinnig. Det var synd, hör inga tekniska fel på tagningen annars.
Ja, violinerna i introt låter väl inte så bra. Det är främst att vissa toner överlappar som gör det konstigt, och att de nyper av istället för att klinga ut. Du har ingen annan violinsektion med längre decay och med legatofunktion?
En luftig mysig poplåt som är långt ifrån dansbandsträsket. Kroken "som jag haaar" är helt enkelt suverän, och sticket är sådär oförutsägbart som ett gott stick ska vara.
Den skulle kanske ha gått några bpm snabbare, tycker verserna känns som att de ville raska på lite mer.
--- Slut citat ---
Roligt att du gillar det! Ja, Emlan har en härlig ton och känsla, lite åt Lisa Ekdahl-hållet tycker jag!
Det finns tyvärr några ställen med dist på sångspåret och jag väntar på en distfri fil från Emlan.
Det hördes tydligare när jag drog ner kompet till enbart gitarrerna.
Jag använder EWQL SO Gold och tyckte att jag hittat en lämplig stråksektion, men det finns kanske bättre.....får leta mer! :)
"Som jag har"-partiet är nog du den enda som uppskattar, de flesta verkar tycka det är rörigt...... :)
Att den kunde gått aningen snabbare upptäckte jag också när jag la på egna sångspår, men jag var nöjd med
gitarrerna och orkade inte göra om dom i det läget. Så här i efterhand kan man tycka att man kanske borde gjort det!
Tack för lyssning och kommentarer!
/Asti
Emlan:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 18.11.2010, 00:20:05 ---Vilken bra låt, älskar det här! ^_^
Emlan tolkar det här helt suveränt, med liten antydan till jazz/blues i små hesa vibraton, mmm... :D Perfekta intoneringar. Misstänker att Emlan är proffsigare än oss andra... ;)
En liten dist på "kall" i kallsinnig. Det var synd, hör inga tekniska fel på tagningen annars.
Ja, violinerna i introt låter väl inte så bra. Det är främst att vissa toner överlappar som gör det konstigt, och att de nyper av istället för att klinga ut. Du har ingen annan violinsektion med längre decay och med legatofunktion?
En luftig mysig poplåt som är långt ifrån dansbandsträsket. Kroken "som jag haaar" är helt enkelt suverän, och sticket är sådär oförutsägbart som ett gott stick ska vara.
Den skulle kanske ha gått några bpm snabbare, tycker verserna känns som att de ville raska på lite mer.
--- Slut citat ---
Åh, jag blir alldeles överväldigad! Jag kan inte göra annat än att tacka och bocka!! Men äsch, inte är jag proffsigare än någon annan... allt handlar bara om att sjunga från den lilla pulsen inuti.
Varmaste tack:)
--- Citat från: asti skrivet 17.11.2010, 22:33:15 ---Ska testa det här, men får nog göra om en del, bl.a. cellon. Inväntar också en distfri sångfil från Emlan.
--- Slut citat ---
Distfri sångfil beställd!
Omgående leverans! (nästan)
asti:
Distfri sångfil mottagen och inlagd! :)
Har ändrat lite på stråkarna också - hoppas det är till det bättre!
Minskade reverbet på Emlans sång en aning och förlängde "slutackordet".
Ska också göra en mer avskalad version så snart jag får tid.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida