Forum > Demolåtar
Astis Orkester med Emlan - Du är allt som jag har (ny version)
Clemens:
Riktigt bra detta! Skön röst Emlan har, funkar verkligen till låten. Bra och lite udda arr i positiv bemärkelse! :)
asti:
--- Citat från: Clemens skrivet 16.11.2010, 21:55:24 ---Riktigt bra detta! Skön röst Emlan har, funkar verkligen till låten. Bra och lite udda arr i positiv bemärkelse! :)
--- Slut citat ---
Vad kul! Ja, Emlan sjunger med en inlevelse och känsla jag inte själv klarade!
Arret tycker jag nog själv är ganska konventionellt, men roligt att du tycker det är bra! :)
Har funderat på att dra ner arret till bara gitarrer, cello och sång, men det verkar ju funka så här.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Clemens:
--- Citat från: asti skrivet 17.11.2010, 09:14:06 ---
--- Citat från: Clemens skrivet 16.11.2010, 21:55:24 ---Riktigt bra detta! Skön röst Emlan har, funkar verkligen till låten. Bra och lite udda arr i positiv bemärkelse! :)
--- Slut citat ---
Arret tycker jag nog själv är ganska konventionellt, men roligt att du tycker det är bra! :)
Har funderat på att dra ner arret till bara gitarrer, cello och sång, men det verkar ju funka så här.
/Asti
--- Slut citat ---
Ja..gitarrer, cello å sång som du skriver, tror jag skulle bli nice..en avskalad version med Emlans röst i fokus :) /C
asti:
--- Citat från: Clemens skrivet 17.11.2010, 09:22:33 ---
--- Citat från: asti skrivet 17.11.2010, 09:14:06 ---
--- Slut citat ---
/Asti
--- Slut citat ---
Ja..gitarrer, cello å sång som du skriver, tror jag skulle bli nice..en avskalad version med Emlans röst i fokus :) /C
--- Slut citat ---
Ska testa det här, men får nog göra om en del, bl.a. cellon. Inväntar också en distfri sångfil från Emlan.
Rattlesnake:
Vilken bra låt, älskar det här! ^_^
Emlan tolkar det här helt suveränt, med liten antydan till jazz/blues i små hesa vibraton, mmm... :D Perfekta intoneringar. Misstänker att Emlan är proffsigare än oss andra... ;)
En liten dist på "kall" i kallsinnig. Det var synd, hör inga tekniska fel på tagningen annars.
Ja, violinerna i introt låter väl inte så bra. Det är främst att vissa toner överlappar som gör det konstigt, och att de nyper av istället för att klinga ut. Du har ingen annan violinsektion med längre decay och med legatofunktion?
En luftig mysig poplåt som är långt ifrån dansbandsträsket. Kroken "som jag haaar" är helt enkelt suverän, och sticket är sådär oförutsägbart som ett gott stick ska vara.
Den skulle kanske ha gått några bpm snabbare, tycker verserna känns som att de ville raska på lite mer.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida