Forum > Demolåtar

Astis Orkester med Emlan - Du är allt som jag har (ny version)

<< < (3/12) > >>

asti:

--- Citat från: Tokai skrivet 04.11.2010, 19:56:54 ---nä dansband är det väl inte
Tycker det låter rätt så mesigt. Framför allt trummorna
Sången är bra som vanligt
Också gitarrkompet
Lite konfunderad över partiet där "som jag  har" osv  från dur till moll - tanken är bra men känns lite odistinkt. Blir förvirrad av när moll blir dur. Är det dur, sen moll, sen dur och sen moll igen?

--- Slut citat ---
Ja, det kanske blev lite mesigt. Tycker själv att det är något som fattas.
Nja, jag ser det inte som en växling mellan dur och moll utan en vanlig "nergång"
från t.ex ett D-ackord där basen går D-C-H-Bb. Ungefär som i Beatles' "Dear Prudence".
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

hogge:
Och själv kan jag (som vanligt) inte ge några tekniska tips.. Dock tycker jag att det är väldans finstämd visa Du fått till här.. Enligt mig så funkar detta med råge. Hogge gillar!!
Men Du - Astis Orkester!! Va 17 är det?? Astis måste sluta med Z fattaru la? Annars är det ju ingen riktig orkester..  :P

asti:

--- Citat från: hogge skrivet 04.11.2010, 23:39:59 ---Och själv kan jag (som vanligt) inte ge några tekniska tips.. Dock tycker jag att det är väldans finstämd visa Du fått till här.. Enligt mig så funkar detta med råge. Hogge gillar!!
Men Du - Astis Orkester!! Va 17 är det?? Astis måste sluta med Z fattaru la? Annars är det ju ingen riktig orkester..  :P

--- Slut citat ---
Kul att du tycker det funkar!  :)
Jag fick veta av Eq att Astiz var en otäck typ som man inte gärna vill associeras med,
när jag en gång tidigare kallade mig för just Astiz, så det undviker jag numera!  :)
Skulle kanske kunnat kalla mig för CPGz Orkester i stället?  ;)
Tack för lyssning och uppmuntran!
/Asti

spacetrucker:
John Eglish och Six Ribbons på skånska :lol:
Stämningsfull och vacker. Håller på att försöka komma över gamla fördomar om låtar och visor på svenska... det är nog lite visa över denna.
Jag overraskar mig själv och lyssnar en gång till ^_^

Space

asti:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 07.11.2010, 15:49:42 ---John Eglish och Six Ribbons på skånska :lol:
Stämningsfull och vacker. Håller på att försöka komma över gamla fördomar om låtar och visor på svenska... det är nog lite visa över denna.
Jag overraskar mig själv och lyssnar en gång till ^_^
Space

--- Slut citat ---
John English och Six Ribbons har jag dålig koll på, så det vet jag inte hur jag ska tolka... :)
....men blir glad för stämningsfull och vacker!  :D
Vet inte vilket fack den här hamnar i om man nu måste bestämma det. Kanske ändå mest visa ja...
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion