Forum > Demolåtar
Astis Orkester med Emlan - Du är allt som jag har (ny version)
Dividend:
Stråken i inledningen spelar nåt enkelt okomplicerat men väldigt bra, borde dock sänkas en oktav eller två! Ensam cello?
Hade låtit den utveckla det där lite, innan sången kommer in.
Låter irländskt, säkert liknande harmonier som mången existerande låt! Men det gör ju inget.
Körerna funkar inte (för mig) i denna! Tyckte det funkade bättre med den ensamma rösten till kompet i början, behövs inte fläska på i "onödan", därmed inte sagt att det är dåligt körat, inte alls. Menar att som låt betraktad funkar det bättre med en ensam "nära" röst? Kanske...
spacetrucker:
--- Citat från: asti skrivet 07.11.2010, 20:09:22 ---
--- Citat från: spacetrucker skrivet 07.11.2010, 15:49:42 ---John Eglish och Six Ribbons på skånska :lol:
Stämningsfull och vacker. Håller på att försöka komma över gamla fördomar om låtar och visor på svenska... det är nog lite visa över denna.
Jag overraskar mig själv och lyssnar en gång till ^_^
Space
--- Slut citat ---
John English och Six Ribbons har jag dålig koll på, så det vet jag inte hur jag ska tolka... :)
....men blir glad för stämningsfull och vacker! :D
Vet inte vilket fack den här hamnar i om man nu måste bestämma det. Kanske ändå mest visa ja...
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
--- Slut citat ---
Kolla Joe English på Youtube :D
Space
asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 07.11.2010, 20:13:06 ---Stråken i inledningen spelar nåt enkelt okomplicerat men väldigt bra, borde dock sänkas en oktav eller två! Ensam cello?
Hade låtit den utveckla det där lite, innan sången kommer in.
Låter irländskt, säkert liknande harmonier som mången existerande låt! Men det gör ju inget.
Körerna funkar inte (för mig) i denna! Tyckte det funkade bättre med den ensamma rösten till kompet i början, behövs inte fläska på i "onödan", därmed inte sagt att det är dåligt körat, inte alls. Menar att som låt betraktad funkar det bättre med en ensam "nära" röst? Kanske...
--- Slut citat ---
Jag har funderingar på att plocka bort trummor, bas och violiner och bara behålla akustiska gitarrer och cello
i kompet för att få mer närhet, men tror nog ändå att jag behåller kören, men mer nedtonad i så fall.
Irländskt? Kanske det, har jag faktiskt inte alls reflekterat över.
Tack för lyssning och tips!
/Asti
Clemens:
Tjena ASTi ( VSTi ? )
Ja..skön låt å sköna harmisar, kanske lite tillbakahållen? såg att du funderar på att plocka bort trummorna..
Alternativt kan man ju flytta fram trummorna å få det lite mer distinkt..å kanske skära en del i stråkarna så dem tar lite mindre plats..vad vet jag...men helt klart en värdig ASTI låt! :) ( tyckte inte alls att det påminde om dansband ) /C
asti:
--- Citat från: Clemens skrivet 08.11.2010, 17:36:37 ---Tjena ASTi ( VSTi ? )
Ja..skön låt å sköna harmisar, kanske lite tillbakahållen? såg att du funderar på att plocka bort trummorna..
Alternativt kan man ju flytta fram trummorna å få det lite mer distinkt..å kanske skära en del i stråkarna så dem tar lite mindre plats..vad vet jag...men helt klart en värdig ASTI låt! :) ( tyckte inte alls att det påminde om dansband ) /C
--- Slut citat ---
"Tillbakahållen" är kanske en snäll omskrivning för tråkig? :D
Ja, det finns ju flera vägar att gå - accentuera kompet/trummorna eller skära ner arret
så att sången får mer utrymme....
Ska jag lyfta fram trummorna kräver det nog en bättre "trummis" än jag är jag rädd.
Få se vad man kan hitta på. Roligt att det trots allt är en Asti-låt! :)
Tack för lyssning och tips!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida